Ervaring Zelos

Ik volg Zelos al een tijdje en overweeg nu concreet er eentje aan te schaffen. Maar je moet er snel bijzijn blijkbaar, nieuwe releases zijn zo goed als meteen uitverkocht.

Iemand ervaring met Zelos en hoe zijn ze qua bouwkwaliteit? Alle info welkom

Grtz

Ik heb deze gehad. Niks mis mee!

Vind het wel jammer dat hun modellen lastig te koop zijn.

5 likes

Mooie dial! Welk type Zelos is dit, great white?

Mako V3 volgens mij

Staat er één in het blauw. Moet je wel van brons houden.

Ik heb er een paar gehad (Swordfish 40mm) en bouwkwaliteit gewoon goed. Erg degelijke horloges, goede lume, Seiko uurwerk, fijne band en saffierglas. Als je de modellen leuk vind gewoon kopen.

2 likes

Soms maken ze echt aparte horloges:

Prima uurwerken

3 likes

Ik hoop deze Nova 2 binnenkort te mogen ontvangen. :grin:
Communicatie met de naverkoop dienst loopt in ieder geval prima.

14 likes

Dat is inderdaad iets apart, wel mooi :heart_eyes: hoe noemt dat beest?

1 like

Dit is de Zelos Cosmos. Zwaar limited: 50 van gemaakt ooit en heel lastig aan te komen

Op chrono24 worden de nodige Zelos horloges aangeboden. Heb er geen ervaring mee, maar kijk er wel vaak met een schuin oog naar :smile:

Ik heb ook een Mako v3 met brons. Horloge is goed afgewerkt en Miyota automaat.
Enig minpuntje: brons geeft groen af in de zomer, wanneer je op je pols zweet. (Maar dat is dus brons)

Het is echt een prima merk, vooruitstrevend in materiaalgebruik en gedurfde ontwerpen/kleurstellingen. Zou het niemand afraden.

1 like

Prima ervaringen mee. Ik heb hier een Blacktip gebruikt gekocht op Uhrforum en een nieuwe Spearfish direct na de lancering bij Zelos zelf. Beide horloges zijn top. Mooi afgewerkt, fijne banden en ze lopen allebei erg precies.

1 like

Heb zelf een Aurora Ti die binnenkort in t blauw komt, Zelos is echt een prima merk. De eigenaar is ook enorm goed met customer service, zelfs wanneer je garantie voorbij is. Ze zijn meestal spec monsters met interessante wijzerplaten en behouden hun waarde ook vrij goed voor een microbrand. De beschikbaarheid is inderdaad wel een issue, maar ja. Sommige modellen (Mako bijv.) blijven vrij vaak terugkomen, terwijl andere (Horizons) al een aantal jaar stil liggen. Ze bieden ook vaak twee formaten per model aan, wat toch wel prettig is.

3 likes

Zijn echt prachtige horloges, in mijn ogen een van de meest sympathieke merken!

Volgens mij heeft @Brambo er 1 te koop staan nu. (Mijn ex😉)

4 likes

Prachtig die Aurora! :heart_eyes:
Goed te horen dat de service na verkoop ook uitstekend is, niet onbelangrijk voor een microbrand. Eigenlijk hoor ik hier alleen maar positieve dingen mbt Zelos. :+1:

Klopt helemaal Hein! Al vraag ik me wel af en toe af waarom hij mag gaan. Maar de TS mag altijd een pb sturen.

1 like

Ik heb de Swordfish Ti Frost gehad (full lume)

Qua bouwkwaliteit was dit dikke prima. Het enige nadeel vond ik de band en de caseback, die waren wat scherp afgewerkt.

4 likes

Zelos is als je het mij vraagt een van de beste microbands aller tijden. De bouwkwaliteit is unmatched, de designs zijn uniek & origineel, en de customer service is abnormaal goed!

Ik heb een Blacktip TI en een Swordfish TI, en mijn nieuwe Nova 37mm en Mako GMT zijn onderweg!

3 likes