Ervaringen Alpha Chronograph?

Ben aan het zien voor een witte Alpha Chronograph (wil een Speedy Pro) en als beter een witte Alpa versie: http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=1143

Goede kwaliteit en afwerking, of eerder geld bijhouden?

mvg

Tsja, het is een hommage. Verwacht niet teveel positieve reacties :slight_smile:

Geld-kwaliteit verhouding klopt volgens mij wel.

Of anders gezegd:

Je krijgt wat je betaald. Prima, maar ook niet meer dan dat.

1 like

Het is een chrono, het is een hommage en de prijs voor een chrono is zeker “concurrerend” om het zacht uit te drukken!
Als proef om te kijken of je een echte Speedy Pro zou willen dragen volgens mij een prima optie?

Je krijgt best “veel voor weinig” dus heb niet te hoge verwachtingen v.w.b. afwerking en overall levensduur.

Maar je krijg wel gevoel bij een 42mm horloge en of ie bij je past etc!
Een echte Speedy is voor de meeste mensen (kosten technisch) geen zakje friet dus niet onlogisch om eerst eens proef te draaien! :slight_smile:

…en het aantal hardcore hommage fans is hier nogal…“beperkt” ja :sunglasses:

2 likes

Dat is echt appels met peren vergelijken.
Ja het zijn beiden horloges en ja ze zijn allebei voorzien van een chronofunctie en ja ze zijn beiden handopgewonden,maar daar houdt de vergelijking echt op.

Het grootste verschil met een Omega Speedmaster?..die is het wel waard om te servicen.:smile:

Dat is hetzelfde als…ik ga een Chinese Landwind X7 kopen om te zien of een suv mij bevalt voor ik een Bentayga ga kopen.

3 likes

Juist ja

1 like

:joy::joy:

1 like

Hmmmm…dus een Alpha is kwalitatief minder goed dan een Omega? :open_mouth:

Het voordeel van eerst een Landwind kopen (en dat was mijn enige punt) is dat je eens kan kijken of het handig is in de stad en of de grootte, hoogte etc etc je aanstaan. Dat was mijn enige punt.
(verder is het aan te raden niet te crashen met die Landwind maar dat terzijde :smile:)

Voor de aanschafprijs van een Landwind kun je trouwens net je Omega laten servicen als je mazzel hebt :slight_smile:

1 like

Ik heb 'm. Leuk dingetje voor het geld. Heb 'm nu ongeveer een half jaar en draag 'm wekelijks. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

4 likes

Qua bouwkwaliteit van het uurwerk alleen al is een dag en nacht verschil en dan bedoel ik toleranties ,(af)werkings kwaliteit en onderdelen.

Ik heb wel eens wat Alpha’s bepoteld en bemerkte altijd wel wat gammeligheid op de knoppen en vooral banden.
Maar wat wil je…De Alpha kost 150 euro en de Omega is 20 x zoveel.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Alpha’s niet leuk zijn,want het blijven mechanische Chrono’s die er ook nog eens leuk uitzien en ook niet meer dan een paar drollen en een rol wc papier kosten.

Als je een Speedy Pro wil,maar eerst ervaren hoe deze op de pols aanvoelt, moet je gewoon eens een AD binnenlopen of een keer de Rikketik bezoeken,daar worden ze per dozijn te koop aangeboden en kan je zelfs nog de kwaliteitsverschillen van oudere en vrij recente Speedmasters ervaren.

Kopen, zou ik zeggen. Tenminste als je nog nooit dat type horloge hebt gehad.
İk heb de Technos hommage van de Speedmaster, om dezelfde reden gekocht: eerst ff zien of het echt mijn ding is of niet.
İk kan nu zeggen dat ik het een leuke klok/type vind, maar ik weet nu ook dat mijn voorkeur eerder uitgaat naar een dresswatch en duiker
Dus ga ervoor en laat je niet afschrikken door de die-hards hier, die enkel voor de originele (lees: soms belachelijk overprijsde Rolexen en Omega’s) exemplaren willen gaan.
Alpha mag dan wel Chinees zijn, ze maken mooie klokjes voor weinig geld.

Ja jongens, laat nu de vrachtwagens met str…maar aanrukken, ik ben er helemaal klaar voor om de volle lading over me heen te krijgen :wink:

2 likes

Dank je voor uitleg maar mijn opmerking was echt puur ironisch bedoeld: excuses aangezien ik de indruk krijg dat dat niet is overgekomen. :neutral_face:

Verder wat @Tissot75 zegt!! :kissing_heart:

Geef ze eens ongelijk,zij gooien op termijn minder geld weg dan de hommagekoper die eerst alles wil ‘‘proberen’’

1 like

Tja, eer je aan de prijs van een echte speedmaster Pro zit, daar heb je al behoorlijk wat hommages voor. Niks mis mee.
Een Aston is immers ook niet meer zo uniek en authentiek…met al die Ford plastiekjes.
Dan koop je ook beter een Focus RS of is het ST?

:wink:

1 like

Er staat net een Technos in de aanbieding in het verkoopgedeelte
:yum:

U weet nog niet dat A.M al jaren geen banden en onderdelen meer heeft met/van Ford?

Tegenwoordig is het AMG.

1 like

Het blijft een potje onderdelen schrapen, of niet dan?
Hoedanook, als mensen een hommage willen dan mag dat, als mensen een Aston Mercedes willen, ook dat moet kunnen

1 like

En mooier worden ze er ook niet op.
Lijkt wel een Corvette Stingray uit de jaren 70 hommage😁

En zet nu even je bril op die wel versterkt.

Ja gelijk heb je, die Corvette heeft tenminste nog een passende combo carrosserie/ interieur

1 like