Ervaringen Bergeon 8111??

Goedemorgen allemaal!

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar een geschikte springbar tool.

Ik zit te kijken naar een tool van Bergeon, namelijk de 8111.
Ik kon er verder niks over vinden op het forum maar deze schijnt redelijk nieuw te zijn. Een geupdate versie.

Van wat ik heb gezien uit reviews schijnt het grotere vorkje heel geschikt te zijn om leren banden te verwijderen, en aan de andere kant zit een 2in1 inzetje voor zowel lugholes als een klein vorkje. Is dat kleine vorkje geschikt om een stalen band te kunnen monteren?

Even een foto;

Dit lijkt mij namelijk de beste allround tool omdat je dan geen losse vorkjes meer hoeft te bestellen en je hier (bijna) alle banden zou moeten kunnen wisselen. Maar misschien zit ik er naast en heeft iemand ervaring met het betreffende tooltje.

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Ik zou gewoon een 6767-f of 7767-f halen.

De pin is handig voor drilled lugs, de vork werkt met stalen banden en leer.

Zijn er betere tools. Vast. Maar dit setje is een prima allrounder.

1 like

Bedankt voor je reactie ruud.

Ik heb even gekeken naar de 6767, dat vorkje lijkt de zelfde grote en de pin ook.
Alleen komt de 8111 dan ook met een grotere vork die het makkelijker maakt voor leren banden. Dus eigenlijk een 3 in 1 ipv 2 in 1.
En omdat ik voornamelijk leren banden ga wisselen, zou de 8111 dan niet een logischere keuze zijn?

Nogmaal ik waardeer je reactie, is alleen een kritische vraag.:blush:

De keren dat ik met zo’n grotere vork heb gewerkt vond ik t niets.

Maar goed, koop een 8111, veel kwaad kan je er niet mee als de rest hetzelfde is als een 6767/7767-f.

1 like

Okee dankjewel voor je mening!

En idd dat kleinere vorkje kun je natuurlijk ook gewoon voor leren banden gebruiken.

Kleine vorkje werk prima, nooit iets anders nodig gehad :+1:

1 like

Ik neem toch aan dat de vorkjes ook bij de 8111 gewoon te wisselen zijn? (bij mij zijn er de afgelopen jaren toch 2 gesneuveld…)

1 like

Ze zijn natuurlijk wel te wisselen of te vervangen. Ik doel meer op dat je geen losse vorkjes voor meerdere band types meer hoeft te bestellen.

1 like