Ervaringen Breitling Diver Pro 3 band?

Ja, dat dacht ik alšŸ–’

1 like

100% de vouwsluiting!
Draagt veel comfortabeler.
Meerprijs is ook maar relatief.
Een rubberen band met gewone gesp zal eerder vervangen dienen te worden wegens slijtage.

1 like

Tussenoplossing, nu ik weer een Breitling heb wil ik de rubberband proberen. Eerst maar eens met een Watchgecko Bonetto.


Mooi, maar is er geen gaatje groter? Zo spannen :grin:

1 like

Even nieuw leven in dit topic: Ik sta op het punt een vouwsluiting en Diver pro 3 band te kopen voor mijn Colt 44. De strap met gesp die ik nu heb is zelfs bij het laatste gaatje nog wat te kleinā€¦ Bij S&C werd verteld na mijn vraag of er een gebrushte versie is zoals de stalen colt band en een gladde band. Volgens hun was er alleen een gladde? Nu is het een beetje onduidelijkā€¦ iemand die dit precies weet?

Brushed en polished te krijgen

1 like

Aha! Thanks. :+1: Ze hadden het nog uitgezocht bij S&Cā€¦ Zitten er nog voor of nadelen aan of puur smaak? De originele colt band is brushed, dus misschien ā€˜pastā€™ dat meer hierbijā€¦

Op polished krijg je sneller krasje, op brushed valt het minder op

1 like

De Colt op strap met gesp was in het laatste gaatje nog net te groot voor mijn blijkbaar kleine pols waardoor de kast steeds naar 1 kant trok. Toen ik hem kocht werd verteld dat dit door het stijve rubber kwam wat losser zou worden, maar ook zit de gesp niet op mijn pols maar meer aan de zeikant. Gewoon te veel ruimte dus. Met een vouwsluiting zou dit veel netter en lekkerder zitten. Heb nog een extra gaatje laten maken in de diver pro 3 band, daar heb ik een beetje spijt van. Daar kan ik nog iemand blij mee maken misschien als ik een nieuwe band heb. :grinning:

Ik zou voor de band met vouwsluiting gaan. Echt helemaal top is die :sunglasses::+1:

1 like

Sluiting zit verkeerd om :sweat_smile:

Zat

Idd vouwsluoting erop. Maakt het geheel ook net wat completer en meer exclusief . Doenā€¦laat de band mooi op maat maken zodat de sluiting midden pols valt.
Wanneer dit net niet lukt en je horloge 1 kant op blijft trekken.
Dan de band verkeerd om monteren. Lange kant op 6 ipv 12u.
Kan je net dat beetje betere pasvorm geven en dus comfort.

1 like

Bedankt voor de tip!

Na bovenstaande tips een brushed vouwsluiting met Diver Pro 3 op mijn Colt 44 gezet! Heel blij mee. Maakt het een stuk luxer en zit geweldig. Ook het trapsgewijs af stellen van de band met warmer en kouder weer is super! De band zit nu wel perfect en trekt ook niet meer 1 kant op. Was nog even bang met mijn kleine polsen dat rubber gewoon te stug was, maar gelukkig niet het geval!

4 likes

Gefeliciteerd! Is echt mega gaaf. Draagt super.

1 like

Nice! Zeker een aanrader :sunglasses: :+1:

1 like