Ik overweeg voor mijn SuperOcean 44 de aanschaf van een zwarte rubber band. De Breitling Diver Pro 3 met gesp of de variant met de folding buckle.
Deze
Zoals Mikel ook al zegt: ga voor de vouwsluiting! Veel makkelijker aan de passen dan de gesp. Ik heb achteraf spijt dat ik niet gelijk voor een vouwsluiting heb gekozen…moest nu een extra gaatje laten maken voor de juiste pasvorm.
Ervaring met alle banden die je noemt. Ga voor de vouwsluiting variant. Een (ongevraagde) tip, zodra je de rubbers voor de vouwsluiting band binnen hebt, begin niet te enthousiast te knippen (ofwel het op maat maken van de band). Een van de twee delen dient namelijk korter geknipt te worden dan de ander. En geloof me, scheelt een hoop gevloek
Beste Rik,
Als het mag een paar tips;
-Neem de geborstelde vouwsluiting,
-Bestel de vouwsluiting en de gewenste rubberen band(en) bij een Breitling dealer (garantie),
-Laat de Breitling dealer de band op maat maken en leg daarbij uit dat je “speling” wilt hebben (verknipt hij zich is dat niet jouw probleem). Jij weet het beste, op het moment van opmaat maken, hoe je polsdikte op dat moment is. Wat oplettenheid is vereist maar het geeft jarenlang draag plezier
Succes en we zien de foto’s wél
Dank voor de tips! Ik doe het in een 2-traps raket:
De band eerst samen een soortgelijke sluiting van Monster watches, kost samen minder dan €100.
Als dat bevalt ga ik de geborstelde Breitling variant erbij bestellen!