Ervaringen Chrono24 via Monaco

Beste mensen,

Heeft er iemand ervaring met het kopen van een horloge via Chrono24 via een dealer uit Monaco? De prijzen zijn zeer aantrekkelijk en ik heb weinig belang bij service e.d.

Gr. Jeroen

Beste Jeroen houd wel rekening met eventuele invoerkosten en BTW.

Monaco is zonder extra btw kopen :sunglasses:

Ohhhh , in that case… SHOPPEN!

Dank jullie wel voor de snelle reacties! Nu nog ff mijn Breitling Colt Automatic zien te verkopen en dan mooi shoppen!

Heb drie jaar geleden een van mijn Zeniths via Chrono24 gekocht in Monaco, bij Mall of the Watch. Was een goede ervaring, zowel in de communicatie vooraf, als in de verdere afhandeling. Monaco hoort niet bij de EU, maar door een of andere regeling is de invoer uit Monaco inderdaad alsof je vanuit een EU-land invoert.

Goede vriend van mij heeft zijn Omega speedmaster racing dial gekocht, na gevonden op Chrono24, in Monaco. Sterker nog, hij heeft hem er persoonlijk opgehaald. Scheelde hem bijna 2K…
Bleek grappige ervaring: aantrekkelijke dame in een flatje op 7 hoog in zo’n chique app.complex met uitzicht op zee, en daar binnen echt voor > 1 miljoen aan horloges.

2 likes

Heb een half jaar geleden nog een horloge gekocht via chrono uit Monaco. Wel lang wachten (dit hadden ze ook gecommuniceerd) maar voor de rest dikke prima

@Rubennnv jij hebt (goede) ervaring met kopen in Monaco, toch?

Vaak kun je ze in Duitsland overigens voor nagenoeg dezelfde prijs krijgen als je vraagt wat hun beste prijs is.

In het algemeen is het prima geregeld. Je kan daar voor leuke prijzen mooie horloges kopen zonder dat je dubbele BTW afdraagt.
Wel is het zo dat de allergoedkoopste handelaren vaak werken als tussenhandelaren, dwz dat ze het horloge pas na verkoop gaan proberen te vinden bij andere handelaren dan wel eens in de maand grote orders plaatsen om zo extra korting te fixen. Dit komt in uiting in de levertijd (zo heb ik een keertje 2 maanden moeten wachten terwijl er 2 weken toegezegd was)
Mijn eigen conclusie: Ik zou mij bij de handelaren die meer dan 200 deals met TC (Trusted Check-out) hebben geen zorgen maken over echtheid/schade/volledigheid etc. , zeker niet als ze het horloge echt op voorraad hebben. En doe niet gierig voor 100-200 EUR op een horloge van 2-7k, dat weegt bij mij niet op tegen de wachttijd en evt tekorten in de service.

1 like

Yes inderdaad!
Misschien wel de soepelste transactie tot nu toe de koop in Monaco. Alles netjes in orde en erg goed en snel verstuurd! Gewoon doen als desbetreffende verkoper goede feedback heeft :+1:

Ik kan de goede ervaringen onderschrijven, enkele malen al via Luxury Watch een horloge over laten komen, zeer goede prijzen en snelle verzending via UPS.

Aan de andere kant, via Chrono in de UK een horloge gekocht die uiteindelijk verzonden werd vanuit Tsjechië… hoe grijs wil je het hebben :rofl: allemaal zonder problemen gegaan maar was wel “licht bezorgd” toen ik het tracking nummer doorgestuurd kreeg met een wel heel vaag Tsjechisch adres als afzender