Toch van deze ook al aardig impressed!!! Alles instellen via de app werkt ook leuk!
Redelijke klatser maar wel tof voor erbij
Sterk, een meccano horloge! 
Hij is wel heel vet zo op die foto
ben benieuwd welke het wordt of worden 
Ja zin om morgen er heen te gaan! Sowieso weet eens een uitje 
Ga denk ik voor de zwarte maargoed morgen even vergelijken
Wat een beest zeg
Heel gaaf
Vrij klein voor een gshock
Fotos vertekenen
Valt inderdaad wel mee qua grootte vind ik, zit wel erg comfortabel 
Het is een indrukwekkend ontwerp, dat speelt denk ik ook wel mee. Hoe is de polishing uiteindelijk, spiegeltjestrak? 
ja net zoals bij grand seiko, ultra strak met enorme scherpe lijnen.
Klinkt goed. Ik heb deze week een al wat oudere, gebruikte Oceanus is overgenomen, het is mijn eerste ervaring met een ‘high-end’ Casio. Ik moet zeggen dat ik echt sta te kijken van de afwerking en het oog voor detail. De lijnen en de gepolijste/geborstelde delen zijn na 13 jaar niet smetteloos meer maar nog erg mooi. De afwerking van de wijzerplaat doet niet onder voor de Omega die ik gehad heb.
Zeker, ik ga sparen nu voor een MRG model, zal wel helemaal top zijn
Die MR-G modellen zijn gewoon erg goed, maar ook aan de prijs. De Oceanus is een heel ander slag horloge, maar zeker netjes.
Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat de gerenomeerde luxe merken ook voor een deel draaien op de reputatie en de naam, Casio heeft niet de naam een producent te zijn van luxe horloges, dus moeten die het voor een veel groter deel hebben van de kwaliteit van het product dat ze leveren.
En dat doen ze goed.
Ja zeker
De drang naar kwaliteit en perfectie zit ook in de Japanse cultuur.
De mtg, mrg en oceanus liggen wel op 1 lijn. Komen ook uit dezelfde fabriek en assembly lijn.
Modules in de oceanus en mrg modellen zijn vaak hetzelfde.
Ben er content mee!
Net zoals bij grand seiko waar je ook die verschillen in kwaliteit ziet tegenover Zwitserse horloges in dezelfde prijsklasse
Ik hoop dat het ze lukt om dit obstakel te overwinnen. Het zou helpen als de modellen officieel verkrijgbaar zouden zijn buiten Japan. Het heeft ook even geduurd voordat Grand Seiko in Europa de status kreeg die het nu heeft. Een paar jaar geleden hoorde je (ook hier op het forum) nog vaak het argument ‘Mooi horloge, maar ik ga niet zoveel geld neertellen voor een Seiko’. Inmiddels is GS redelijk main stream en hoor je dit argument niet meer zo vaak.
Ik weet dat ze eerder geprobeerd hebben om in de VS Oceanus op de markt te brengen (zonder de Casio merknaam op de wijzerplaat) maar dat dit geen succes was. Misschien is nu de tijd rijp voor een tweede poging? Met de huidige interesse in GS en The Citizen lijkt me dit een goed moment. Misschien deze keer in Europa beginnen?
Beter blijft het zo, ik koop het toch voor mijzelf en niet voor een ander.
Nu is het nog speciaal 

Je moet gewoon op het juiste moment op de juiste plek zijn
G-Shock Store in Parijs eind januari (privé verkoop -een avond- en daarna solden)