Ervaringen gevraagd bezel inlay uitwisseling Seiko

Mijn Seiko SNA225 heeft een kras in de bezel inlay. Niet echt een heel groot issue omdat ik deze meer als beater gebruik maar ik kreeg een lumineus idee om het nuttige met het aangename te verenigen :slight_smile:
Ik ben reuze benieuwd of het bij dit horloge mogelijk is om de huidige zwarte inlay uit te wisselen voor een pepsi exemplaar.
Ik weet dat dit niet een standaard Seiko onderdeel voor dit type horloge is maar is er iemand hier die hier iets slims over kan vertellen of ervaring in heeft?

De diameterafmeting van de inlay is 39mm uitwendig, 32mm. Inwendig.

Bestaat er een Pepsi variant? Zo ja, dan is een orginele Seiko insert natuurlijk uit te wisselen. Hou er wel rekening mee dat Seiko geen inserts los verkoopt, die komen met bezel en zijn vaak 90+ euro.

Ik heb nog nooit voor dit model aftermarket inserts langs zien komen, maar misschien heeft Carlos van LBCI ze wel (Lumed ceramic bezel inserts).

1 like

Dank je voor je reactie Han, volgens mij bestaan er geen losse inlays voor dit model en al helemaal geen pepsi combinatie maar ik hoop dat er ergens een pepsi model inlay te krijgen is in dezelfde afmeting.
Ik denk dat dit model geknipt is voor een pepsi bezel!

1 like

Ik denk ook dat het gaaf gaat staan, maar ik ben bang dat het dan niet gaat lukken. Heb je een schuifmaat (digitaal het liefst)? Als je de binnen- en buitenmaat van de insert opmeet, wil ik het wel even uitzoeken voor je.

Stuur dan maar een pb’tje

1 like