Ervaringen gevraagd Zenith El Primero Striking Tenth

Ik ben op zoek naar een chronograaf naast de Daytona. Heeft iemand ervaring met de Zenith El Primero Striking Tenth of de Stratos Flyback met hetzelfde uurwerk? Of heeft iemand eventueel een ander alternatief?

2 likes

op lug.hol.es is een prachtige beschrijving te vinden over deze zenith

3 likes

Mooie review inderdaad, maar dat is de 1969 zonder de 1/10th complicatie zo te zien.

Geeft wel een goed beeld van de afwerking en het uiterlijk. Bedankt in ieder geval. Ik lees het even door.

Ik heb m wel om de pols gehad bij een juwelier in Oostenrijk. Zeer imposant horloge, jammer genoeg buiten budget.

Ik zeg doen! Zeer fraai horloge. Groeten van zijn neef

Even aan deze meneer vragen, lijkt mij.

Mika

1 like

Ik denk niet dat hij vaak hier op het forum komt

We werken hier allemaal met een avatar, dus wie weet.

Mika

Geen enkele ervaring mee. Maar die staat met stip op nummer een in het geval ik ineens veel geld heb. Wat een geweldig horloge

Prachtige klop, superieur uurwerk. Maar wat ik niet snap. Heb je een uurwerk dat genadeloos precies loopt en seconden op 1/10 geeft, en dan laat je van twee subdials gewoon een deel weg. I don’t get it

1 like

De rode wijzer staat scheef…

Een vriend van me had een Stratos Flyback. Prachtig afgewerkt horloge maar erg aanwezig om de pols en de overlappende subdials bleven hem ergeren. Bijvoorbeeld de minuten-subdial is niet af te lezen rondom de 20 minuten-mark. Dus moet je gokken en dat hoort niet bij een klok van dit formaat. Hij heeft hem niet lang gehad, maar het was een schitterend horloge om te zien. Gaf verder geen mechanische problemen, dat was allemaal OK.

2 likes

Top horloge. Maar wel groot. Draagt een stuk groter dan je Daytona.

Er is ook nog een 38mm versie (is alleen geen Striking Tenth), die is beter in verhoudingen.

1 like

Bedankt voor alle antwoorden.

Ik ben specifiek op zoek naar de Striking Tenth, ondanks dat de 1969 ook heel mooi is.

De reviews op de grote sites zijn leuk voor een eerste indruk, maar die lui hebben zo’n klok maar voor een paar dagen, ik ben specifiek geïnteresseerd naar de langere termijn ervaring en die haal ik hier niet uit.


http://www.ablogtowatch.com/zenith-el-primero-stratos-flyback-striking-10th-watch-hands-on/

Dit is een goede gebruikersreview met praktische informatie, maar gaat helaas over de 1969 en niet over de Striking Tenth:
https://www.lugholes.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=267

Dat is ook een mooie. Mijn voorkeur heeft eigenlijk de klassieke 3-colour subdial, maar ik zal deze meenemen in de overweging. De overlappende subdials zijn inderdaad een dingetje. Op de 38 mm snap ik dat, maar op 42 mm is dat duidelijk een beperking van het uurwerk.