Ervaringen gezocht: Speedbird PRS-1

Dag allemaal,

zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar eigenaren/ex-eigenaren van een Speedbird PRS-1. Er zijn er slechts 300 van gemaakt en was benieuwd of er misschien 1 (of meerdere) leden er in zijn geslaagd er 1 aan te schaffen.

Zelf overweeg ik om serieus op zoek te gaan naar dit horloge voor mijzelf maar aangezien ze dus niet meer leverbaar zijn is het nogal moeilijk om een goed oordeel over dit horloge te vellen. Daarom had ik graag reacties gehad van leden die er wat meer over kunnen vertellen (afwerking, draagbaarheid, value for money, etc.). Ik heb de reviews gelezen op Watcharama en op TZ maar verder kan ik er weinig over vinden.

Een andere vraag die ik had is wat de nieuwprijs was toendertijd. Ik las iets van 185 USD, maar aangezien de koersen nogal verschillen met 2001/2002 heb ik dus geen idee wat zoiets toen kostte en nu 2ehands waard zou kunnen zijn.

Alvast dank.

Hier even wat foto’s geleend van internet:

Helemaal niemand? ::o :+

Wel iemand ervaring met 1 van de andere modellen dan?

Of is men hier gewoon niet vol lof over de TimeFactors klokkies, dacht dat dit soort horloge’s hier juist wél gewaardeerd zou worden ivm de value-for-money verhouding. Dat het dus niet altijd duur hoeft te zijn om goed te zijn.

Ik heb een 22-III dus de derde serie van de Speedbird. Kan er nog niet veel over zeggen. Heb hem al een tijdje, maar eigenlijk nog niet gedragen…

Dus je vond 'm mooi maar meer ook niet. :wink: Ik koop m’n horloge’s liever op een wat meer gefundeerde basis. Vandaar dat ik vraag om ervaringen, desalniettemin toch bedankt voor je reply. :slight_smile:

probeer even op dzvl, daar zie ik ze weleens langskomen…maar waarom kijk je niet naar een Stowa die is imho een stuk mooier?>

Jaap-Wim Schreef:

Dus je vond 'm mooi maar meer ook niet. :wink: Ik koop
m’n horloge’s liever op een wat meer gefundeerde
basis. Vandaar dat ik vraag om ervaringen,
desalniettemin toch bedankt voor je reply. :slight_smile:

Geen idee waar je dat op baseerd. Heb hem gekocht, maar heb daarvoor en daarna ook andere klokken gekocht. Die meer draagtijd verdienen. Zijn tijd komt nog wel!

Ik heb een Speedbird III en ik vind hem erg mooi. Ik draag hem regelmatig en ik ben er erg tevreden over. Ook de stalen band bevalt me erg goed en draagt erg prettig.
Kortom, niets dan lof.

Vraagje: waarom zou je je in bochten wringen om een Speedbird I te vinden als je gewoon een Speedbird III kan kopen?

Sieb Schreef:

Ik heb een Speedbird III en ik vind hem erg mooi.
Ik draag hem regelmatig en ik ben er erg tevreden
over. Ook de stalen band bevalt me erg goed en
draagt erg prettig.
Kortom, niets dan lof.

Vraagje: waarom zou je je in bochten wringen om
een Speedbird I te vinden als je gewoon een
Speedbird III kan kopen?

Dag Sieb,

ik heb inderdaad gezien dat de Speedbird III gewoon leverbaar is, maar deze is dacht ik duurder (maar weet dit dus niet zeker gezien de koersen toendertijd, dollar/euro verhouding) en hij is volgens mij 1.5mm groter en langer van lug-lug. De stalen band ziet er schitterend uit, vind hem erg veel weg hebben van de band die op de IWC Mk XV zit. Is dit een SEL band?

Goed te lezen dat je er positief over bent!

Zeemeester Schreef:

probeer even op dzvl, daar zie ik ze weleens
langskomen…maar waarom kijk je niet naar een
Stowa die is imho een stuk mooier?>

Hoi Zeemeester,

ik zal eens zoeken op DZVL wat ik daar kan vinden. En welke Stowa bedoel je eigenlijk? De Airman?

Jaap-Wim Schreef:

Zeemeester Schreef:

probeer even op dzvl, daar zie ik ze weleens
langskomen…maar waarom kijk je niet naar
een
Stowa die is imho een stuk mooier?>

Hoi Zeemeester,

ik zal eens zoeken op DZVL wat ik daar kan vinden.
En welke Stowa bedoel je eigenlijk? De Airman?

Ja idd, dat is een mooi afgewerkt horloge