Ervaringen GS 9F Quartz uurwerk

Thnx! Ik ben echt onder de indruk van GS geraakt.
Hier nog een foto van de andere GMT die t op dit moment zwaar heeft met de concurrentie.

8 likes

Tsjonge…mooi setje zeg. :ok_hand: En btw beiden best verschillend…de een net iets sportiever dan de ander. Ik zeg houden en lekker afwisselen…of vind je het té dicht bij elkaar liggen qua look&feel?

1 like

Ik wil eigenlijk naar drie “echte” klokken… Mijn pas aangeschafte datejust 16220 blijft, dan hou ik de groene GS GMT ernaast die derde is nog een vraagteken, maar het liefste zou ik dan iets met een lichte plaat willen. Misschien een omega chrono of een GS met lichte plaat. Deze GMT automaat is echt prachtig, maar 1 sportieve klok vind ik genoeg en dan wint de groene limited het in dit geval.

1 like

Ja duidelijk inderdaad. Benieuwd wat nr 3 gaat worden…Explorer met witte plaat wellicht een optie?

Edit : wacht niet de Explorer…maar die ander…zucht kan ff niet op het model komen :sweat_smile:

1 like

Heb met meerdere GS quartzen, geen enkele afwijking qua tijd kunnen vast stellen :+1:

3 likes

Polar? Die heb ik in het verleden al eens gehad. Dat zou dan ook weer een GMT zijn… zou ik miss eerder voor een chrono kiezen. Alhoewel ik een springdrive in champagne ook helemaal geweldig vind.

Ah hebbes…ik bedoeld de Oyster Perpetual 39mm.

1 like

Dat is zeker ook geen verkeerde keuze!

1 like

Mooie maat ook, 39 mm is echt de max heb ik ontdekt. Eerst de automaat maar eens in het blauwe deel zetten denk ik en dan eens wat rond speuren :wink:

Maar sorry voor het afdwalen… we gaan off-topic.

1 like

Lijkt mij ook de perfecte maat…zeker gezien de open en witte plaat, lijkt waarschijnlijk al iets groter daardoor.

Succes met de afwegingen en keuzes…:sunglasses::ok_hand:

1 like

Ik ben aan het twijfelen tussen de op 39mm met witte plaat of de GS SBGV245… Beide schitterend… De een wat klassieker de ander echt iets anders voor in de collectie… waarbij ik nu een lichte voorkeur heb naar de GS (vooral de looks van de GS :yum::yum::yum::yum:) waarbij de rolex plus puntjes heeft om dat het een automaat is (en het kroontje heeft)

1 like

Ik heb je typo’s even gecorrigeerd… :wink::smiley:

2 likes

Is de quartz ook een spring drive?

1 like

Haha. Nee was foutje. Ik wilde Quartz schrijven maar zat met mijn eigen nieuwe grail in gedachten.

1 like


Wat een heerlijk horloge is dit. Het tikken van de secondewijzer werkt bijna hypnotiserend, zo gaaf!

3 likes

Nog meer Quartzmeuk, nog meer genieten.

3 likes

Ik heb nog geen andere quartz gezien die zo mooi verspringt als het 9F uurwerk. Het komt van de two-step en de anti backlash regeling denk ik. Het is echt rust-taktak-rust. En op de indices. Waar andere quartzen vager bewegen en natrillen. Maar ik vind het wel iets moeilijker om me met een quartz te verbinden merk ik. Het feit dat hij gewoon jaren doorgaat, ookal doe ik er niets mee vind ik ergens jammer. Daarom heb ik het liefste spring drive.

Maar ik heb nu net 2 weken naar volle tevredenheid mijn sbgv247 gedragen en heb hem pas net weer vervangen door mijn sbga001 omdat ik daar een nieuwe alligatorband voor heb die ingedragen moet worden.

1 like

Een jaar geleden een Grand Seiko quarz gekocht en absoluut geen spijt van. Sterker nog, misschien wel een van de enige horloges in mijn bezit die echt waar voor het geld zijn. Ik heb een bijzonder gevoel met dit horloge aan mijn pols, het is exclusief en bijzonder fraai afgewerkt, een bijzondere quarz zoals geen ander.

1 like

“Gij zult deze Quartz naar WilSeiko versturen”

Hoelang doet zo’n 9F eigenlijk met een batterij?

1 like

Ja, ja, de hypnose werkt niet hoor

1 like