Zijn er hier mensen met ervaring in dagelijks gebruik van de Hamilton Murph 38mm?
Vooral dan ivm de reflecties op het glas. Op reviews afgaand lijkt dit voor velen storend, voor anderen dan weer niet.
Ben op zoek naar iets een beetje out-of-the-box op leer en kom eigenlijk telkens uit op de Murph maar de verhalen over de slechte AR houden mij momenteel een beetje tegen.
Ik ga volgende week even bij een AD langs maar daar kan je het horloge enkel binnen bekijken dus weet niet hoe representatief dat is. Sowieso onder de lichten bij een juwelier blinkt/reflecteert alles dus ik had graag wat ervaringen van mensen die het horloge een langere tijd (gehad) hebben.
Andere info over voor/nadelen natuurlijk ook welkom.
PS ik weet dat de Hanhart pioneer Preventor misschien een betere keuze is maar doesn’t float my boat, voelt wat te koel aan met de spierwitte indices
de Murph (inderdaad een tof horloge) gaan passen, dan weet je het zeker, zeker bij het licht in de winkel. Ik heb zelf een Jazzmaster en ben niet ontevreden over de AR.
Ik zal er ook nog een extreem voorbeeld van spiegelen bij doen, dan zie je dat de afleesbaarheid nog steeds prima is. En in de praktijk is de spiegeling natuurlijk veel minder omdat je dan eventueel nog je pols even kantelt. Het geeft soms ook wel een mooie schittering.
Ik snap dat mensen klagen over de reflecties maar nogmaals, dat is echt alleen lastig bij fotograferen.
Vandaag even bij de AD gepasseerd, ze hadden enkel de 42mm versie maar ik kon die verrassend genoeg best hebben. Kastvorm, lugs, (gebrek aan) dikte zorgen ervoor dat deze mooi om de pols valt.
Leesbaarheid was een dingetje, niet zo echt reflecties had ik het gevoel eerder de fauxtina die mij donkerder leek dan op foto’s en filmpjes… het was er wel vrij donker binnen en van de mevrouw mocht ik deze niet even buiten bekijken (begrijpelijk natuurlijk)
Eerste gevoel zegt nee maar wringt toch wel een beetje… Er is een andere AD in de buurt waar ze de 38mm versie wel hebben zowel op staal als leer dus ga ik daar ook nog een bezoekje brengen binnenkort