Hi!
ik overweeg de prachtige Longines conquest heritage 35mm aan te schaffen.
Op mijn huidige horloges zie ik aan de krasjes op de bezels dat ik nog wel eens ergens tegenaan stoot, zonder dat ik dit door heb. Gelukkig geen zichtbare krasjes op het glas (lang leve Sapphire).
Gezien de conquest heritage een gebolde hesalite heeft vroeg ik mij af hoe de ervaringen met hesalite zijn.
Misschien ook wat ervaringen met de conquest heritage 35mm in het specifiek, aanrader?
Wellicht goed om te vermelden dat deze voornamelijk naar kantoor gebruikt zal worden, dus iets minder kans op per ongeluk stoten (hoop ik).
Tenzij het door een stoot zal barsten, dat wil ook nog wel eens gebeuren bij vintage horloges (hoe dat bij een moderne conquest heritage zit weet ik niet).
De Longines is voor mij een dress watch en ik draag 'm gemiddeld eens per week, vooral onder een overhemd. Ik zou er eens goed naar moeten kijken maar volgens mij heeft het glas bij mij nog geen een klasje. Omdat het horloge vrij klein is, en ik 'm vrij strak om m’n pols draag is daar ook weinig risico op. In theorie is een kras inderdaad ook nog eens snel verhopen. Ik kan het horloge absoluut aanraden. In het echt istie net zo mooi als op de foto’s
Ik heb hier wat vintage en Russen met hesalite, nog nooit problemen mee gehad.
En ik zit er niet bepaalt mee op het pluche
Kleine krasjes zijn er goed met autopolish of tandpasta uit te polijsten.
Maar met een diepe groef in het plexi wordt het of schuurpapier of een nieuw glaasje.
Met dat schuren kan het plexi erg dun worden dus dan liever een nieuwe.