Ervaringen hesalite (bij voorkeur op de Longines conquest heritage)

Hi!
ik overweeg de prachtige Longines conquest heritage 35mm aan te schaffen.
Op mijn huidige horloges zie ik aan de krasjes op de bezels dat ik nog wel eens ergens tegenaan stoot, zonder dat ik dit door heb. Gelukkig geen zichtbare krasjes op het glas (lang leve Sapphire).

Gezien de conquest heritage een gebolde hesalite heeft vroeg ik mij af hoe de ervaringen met hesalite zijn.

Misschien ook wat ervaringen met de conquest heritage 35mm in het specifiek, aanrader?
Wellicht goed om te vermelden dat deze voornamelijk naar kantoor gebruikt zal worden, dus iets minder kans op per ongeluk stoten (hoop ik).

Alvast bedankt!

1 like

@Stefanmol misschien een ervaring na een half jaar?

2 likes

Hesalite (of plexi) zal altijd krasjes oplopen. Het goede is dat ze er heel gemakkelijk weer uit te polijsten zijn. Dus; niet over inzitten.

2 likes

Tenzij het door een stoot zal barsten, dat wil ook nog wel eens gebeuren bij vintage horloges (hoe dat bij een moderne conquest heritage zit weet ik niet).

1 like

De Longines is voor mij een dress watch en ik draag 'm gemiddeld eens per week, vooral onder een overhemd. Ik zou er eens goed naar moeten kijken maar volgens mij heeft het glas bij mij nog geen een klasje. Omdat het horloge vrij klein is, en ik 'm vrij strak om m’n pols draag is daar ook weinig risico op. In theorie is een kras inderdaad ook nog eens snel verhopen. Ik kan het horloge absoluut aanraden. In het echt istie net zo mooi als op de foto’s :slight_smile:

Ik heb ook nog een vintage Rolex met plexi, en ben absoluut fan van de look.

8 likes

Dat is mij nog nooit overkomen, maar dan is zo’n glaasje ook simpel te vervangen.

1 like

Ok, maar saffier kan ook breken, en dan ben je verder van huis i.v.m. mogelijke glassplinters in het uurwerk.

1 like

Is het een standaard plexi? Van behoorlijk wat (vintage) horloges zijn de plexis custom.

1 like

Dit is een nieuw horloge (gebaseerd op een vintage model), volgens mij heeft de Swatch Group gewoon reserve onderdelen voor handen.

1 like

Dat begreep ik. Maar als het een standaard plexi is is het vervangen een stuk makkelijker.

1 like

Ahja, en goedkoper waarschijnlijk.

1 like

Ik heb 'm ook om op mijn profielfoto, dat was tijdens onze bruiloft afgelopen voorjaar.

Hier lijkt het horloge groter dan hij is. Dit is realistischer:

Ik heb een pols van ongeveer 17 cm.

7 likes

Wat een pracht. Mooie foto’s!

1 like

Ik heb hier wat vintage en Russen met hesalite, nog nooit problemen mee gehad.
En ik zit er niet bepaalt mee op het pluche :grin:
Kleine krasjes zijn er goed met autopolish of tandpasta uit te polijsten.
Maar met een diepe groef in het plexi wordt het of schuurpapier of een nieuw glaasje.
Met dat schuren kan het plexi erg dun worden dus dan liever een nieuwe.