Ervaringen horloges uit Rusland?

Zijn er die horloges vanuit Rusland hebben gekocht? Hoe was jullie ervaring daarbij? Lang wachten, spullen verloren, douane kosten&vertraging, etc?

Ik heb iets op t oog, maar twijfel omdat ik geen ervaring heb met horloges vanuit Rusland.

Ik heb een Vostok gekocht en een tweede is onderweg. Geen problemen mee gehad en geen extra kosten. Is er een specifieke leverancier waar je twijfels/vragen over hebt?

Bedankt voor t delen v je ervaringen. Nee, geen leverancier maar particulier via Ebay.

Ik wel eens een Amphibia SE besteld bij Meranom.com, betrouwbare club en horloge in twee weken bij mij!
Andere betrouwbare sites zijn chistopolcity.com en op ebay zenitar http://stores.ebay.nl/zenitar-store

1 like

ik liet rond de kerst een doosje uurwerken komen, maar die hebben 2 weken de aandacht van de douane getrokken. Er zit een zekere ā€œimportpesterijā€ momenteel van en naar de EU. Reken op iets meer vertraging, maar de prijzen zijn nog altijd scherp. De importheffing is ook maar zoā€™n 5% dus dat valt mee (+21% BTW voor Oom Agent + ā‚¬ 15 behandelingskosten).

1 like

Bedankt. Ik ga dan maar niet te hoog bieden :wink:

Rusland is O.K., maar pas op voor de Oekraine :rage:
Creatieve verkopers aldaar!

1 like

Thx, locatie staat op Moscow, dus dat zit denk ik wel snor.

Aanrader vooral met de huidige wisselkoers.

1 like

Hier ook goede ervaring met Zenitar op Ebay. Probleemloos bestellen en binnen no time de Komandirskie ontvangen.

1 like

Tot nu toe is alles aangekomen, zelfs uit Donetsk! Verkopers kunnen inderdaad wel eens creatief zijn met ā€œreparatiesā€. Gewoon zelf heel goed kijken :smile:

1 like

Ook hier positieve ervaringen! Heb 10-15 iets besteld in Rusland en ging elke keer goed. In ieder geval Zenitar, Meranom en laatst ook ā€˜koche-viktoā€™ waren goed, met Zenitar zelfs een paar keer gezellig gemaild.

De horloges doen er vrijwel altijd drie weken over en geloof niet dat ik ook belasting heb moeten betalen.

1 like

Hier al heel wat gekocht uit rusland/oekraine etc. Dit alles van gewone ebay aanbieders. Nog nooit problemen gehad en zelfs nog nooit iets vd douane oid gehoord. Duurt vaak wel een paar weekjes, maar ach, de spanning als je thuiskomt en dan maar hopen dat er een briefje in bus ligt dat de buuf weer wat voor je heeft aangenomen heeft ook wel wat :wink:

1 like

Ik heb een jaar geleden via Ebay een Vostok gekocht uit de Oekraineā€¦ net in de tijd dat daar de pleuris uit brakā€¦ had em eerder binnen dan verwachtā€¦ geen probleem dusā€¦

1 like

Afgelopen weken ook via ebay een en ander binnen gekregen. Ging goed. Ook uit Bulgarije twee horloges binnen gekregen, ook geen probleem. Douane heb ik ook niks van gehoord.

Bij mij is het juist op marktplaats vanuit Nederland al een paar keer fout gegaan. (Lees:ik ben opgelicht via Nederlanders op marktplaats )

1 like

Ik heb in de loop van de tijd tientallen horloges zowel uit Rusland, Oekraine maar ook uit landen als Bulgarije en Estland gekocht. Nog nooit problemen mee gehad- Altijd zeer goed verpakt en redelijk snel geleverd.

1 like

Bedankt allen voor jullie ervaringen. Ik heb mā€™n bod geplaatst. Kan niet snipen, omdat ik dan aan t werk ben. Maar hopelijk kom ik er als hoogste bieder uit.
En hopelijk komt t horloge zonder te veel gedoe aanā€¦ :smile:

Succes! Ook ik heb tot nu toe goede ervaringen en het idee da de douane minder scherp is op pakketjes uit het oosten, tot nu toe nooit heffingen betaald (4 horloges in totaal), itt de USA, waar vlgs mij zoā€™n beetje alles wordt gecontroleerd.

1 like

Op welk model heb je geboden?.. of hou je dat geheim tot je zeker bent dat ie voor jou is?.. :smile:

1 like

Ook 2x n horloge via Zenitar gekocht. Is prima verlopen. Dat is dus het obstakel niet. Nou nog hopen dat ie voor jou wordt. Succes, en natuurlijk ff showen als het is gelukt.

1 like