Ervaringen met Breitling Superocean 44

Ben geinteresseerd in jullie ervaringen met een Breitling Superocean 44, deze dus

1 like

Mooi model, hoge kast.
Naar mijn idee te hoog. Ik heb 'm uiteindelijk weggedaan om die reden. Mocht je meer info willen, just shoot.

super afwerking overigens…

3 likes

Ja, ik zou hem wel eens willen passen maar nieuw zijn deze volgens mij niet meer te koop, dus een bezoekje aan een ad zit er niet in.

Wat is je polsmaat?

Weet ik niet zeker. Heb het wel eens opgemeten en ik meen 18 cm.

Zoek je precies die met de gele accenten?

1 like

Nee, de gele is slechts als voorbeeld. Sta open voor alle kleuren.

Rood, wit, oranje en blauw hebben de voorkeur.

1 like

Ik vond hem geweldig, maar uiteindelijk qua afwerking zijn 3k plus niet waard. Het waren de indices en het logo dat wat plastic aandeden (op de foto kan je het wel aardig zien vind ik). Toen ik dat eenmaal gezien had,… maar toch,… heel lekker horloge!

1 like

https://www.acejewelers.com/nl/breitling-superocean-44-special-y1739310bf45162a … Is dit 'm?

Nee, dit is wel een Superocean 2, maar een ander model. Bij dit model is de kast lager en dus niet vergelijkbaar. Ik denk overigens dat deze perfect zou zitten bij een 18 cm pols. Ik heb 17 cm en vond deze afmeting erg fijn.

Ohhh, thanks voor de info!

Helemaal mijn bevindingen idd. Leuk horloge maar qua afwerking een afknapper, zeker gezien het bedrag.

Ik heb ook een superocean Heritage en dat is een prima horloge. Ik ben wat verbaasd over de reacties met betrekking tot de tegenvallende kwaliteit en afwerking. Ik kan dit horloge als occasion bemachtigen dus dan ligt het prijs kwaliteit verhaal misschien weer wat anders.

Edit: superocean heritage is een ander horloge…minder mooi dan de SO 44, maar wel beter afgewerkt volgens mij.Qua kwaliteit vond ik de SO dichterbij magrette liggen dan bij Tudor. Blijft een gaaf horloge, maar boven de 3 k moet alles wel kloppen vind ik. Geen plastic opgelegde indexen en logo’s.
Qua design vind ik hem wel zo gaaf dat ik hem tweedehands wel weer een keer zou willen hebben. Zeer eigen smoel en lekker pats

1 like