Ervaringen met consignatie bij een juwelier

Geen ervaringen, maar let wel even op de kleine lettertjes van de consignatieovereenkomst.

Mocht het horloge worden gestolen,wie is dan aansprakelijk, wie moet er zorgen voor de verzekering, voor welk bedrag (helemaal bij duurdere horloges zijn de catalogus waarde, de verzekerde waarde de verkoopprijs en de inkoopprijs nog wel eens verschillend van elkaar) en dat soort aansprakelijkheidsclausule’s kan dus nog wel eens voor gedoe opleveren als het verkeerd gaat.

Enfin, genoeg om je druk over te maken en genoeg voer voor de vaste huisjuristen van het forum die van dit soort zaken smullen op vrijdagmiddag; 999 van de 1.000 keer gaat het goed en gaat zo een contract getekend een la in, maar de ene keer dat het verkeerd gaat; wil je wel duidelijkheid. Helemaal in het geval van failissement e.d.

hier zie je zo een voorbeeld van hoe het verkeerd kan gaan, overigens niet bij de eerste de beste dealer op het autofront:

2 likes

Er zijn voldoende HF verkopers die consignatiediensten leveren, maar eerst zou ik HF proberen en daarna naar een bekende HF handelaar gaan.

90k

11 likes

Wat een onzin, er zijn ook genoeg leden die al jaren lid zijn en die nooit bijdragen. Als je in de geschiedenis gaat kijken zie je alleen advertenties in het archief staan. Nooit een eigen topic of reactie op welk topic dan ook. Daar zou ik liever niet aan verkopen, want dat zijn geen echte liefhebbers (zitten hier alleen voor de verkoop). Dat nieuwe lid is misschien wel een liefhebber, maar heeft zich nog niet kunnen bewijzen…

4 likes

IK heb dit nooit gedaan, maar je zou er ook aan kunnen denken om je te verkopen horloge in te ruilen voor een het model dat je wel wilt hebben?

Ik had het anders kunnen formuleren, geen actieve deelname = geen deal, ongeacht van TL, maar ben zelf nog weinig TL-2/-3’s tegengekomen die niet actief zijn.

Ik vind dat helemaal geen onzin. Het louter hebben van een HF- account is toch helemaal geen referentie?

Maar iemand die al verschillende koop- en verkooptopics op zijn naam heeft staan is dat dan weer wel, want blijkbaar is het vaker goed gegaan bij andere leden.

1 like

Het lang lid zijn toch ook niet? Via een gesprek via pb kom je er echt wel achter of het een betrouwbaar iemand is of niet. Ongeacht hoe lang iemand lid is. IK heb een keer iets verkocht aan iemand die een maand lid was en daar een betere ervaring mee gehad dan iemand die heel actief was en alleen maar moeilijk deed over van alles en nog wat. Gewoon het gesprek aangaan en dan komt het wel goed.

3 likes

Niet helemaal eens. Niet dat ik iedereen per definitie wantrouw, maar de beste oplichters zijn, naar het schijnt, niet de mensen die je als een hork benaderen.

2 likes

En iemand moet de eerste zijn die het aandurft om een recentie te krijgen. Ik denk dat er voor alle standpunten wel iets te zeggen is.

1 like

Heb ik ook een paar keer gedaan. Bij de lokale van der Valk met een koffie of biertje erbij. Beetje keuvelen over je hobby en dan met geld of nieuw horloge weer ieder zijn eigen kant op.

3 likes

Vertrouwen is goed, gezond verstand is beter…of zoiets.:grin:

2 likes

Negatief mag volgens mij niet volgens de regels. Ik kan abuis zijn hierover…

Je mag je niet negatief uitlaten over iemand of persoonlijk worden.

Mag wel als het maar objectief blijft dat de ervaring negatief was.

1 like

Je mag je negatief uitlaten over een HF lid als deze zich tijdens de deal niet heeft ‘gedragen’ en als je klacht terecht is. Zolang het maar over de klacht gaat en niet persoonlijk wordt.

Leest nou niemand de regels?

4 likes

Denk er dan ook aan dat lang niet iedereen de moeite neemt om een ervaring, positief of negatief, te delen.

2 likes

Zeker, het is ook niet zo heel zwart-wit.

Nope.
Regels niet, hoe de TL ranking werkt niet, welk level ik in speel niet.
Boeiend, het is “maar” een forum.
Niet zo belangrijk en serieus nemen , wel respect hebben voor elkaar en je verstand een beetje gebruiken.
Heb de regels lezen daar niet voor nodig eigenlijk .

Leuk en handig dat ze er zijn voor als het ergens wel even mis gaat.
Dan is het een mooi gegeven dat er regeltjes zijn.

3 likes

Jij niet, ik niet maar heel veel mensen dus wel. En geen nieuws dat jij ‘niet op de hoogte bent’ van regels. :joy:

4 likes