Ervaringen met consignatie bij een juwelier

Goedemorgen,

Horloges verkopen via dit forum tot een bepaalde waarde heb ik een paar keer gedaan en de aangeboden horloges waren altijd snel verkocht en altijd aan leuke mensen. Dus alleen maar positieve ervaringen. Maar nu wil ik een wat duurder horloge verkopen en ik denk dat het makkelijker is om dat via consignatie te gaan doen. Koper heeft meer zekerheid en is voor mij ook makkelijker in plaats van bv op Chrono24 te zetten en ik begrijp dat daar kosten aan zijn verbonden daar heb ik geen probleem mee. Maar hoor graag van mensen die dit ook hebben gedaan?

2 likes

Er staan horloges van meer dan 20K op dit forum te koop (zelfs een daytona van 80K). Ik zie het probleem niet om dit via ons mooie forum te koop aan te bieden. Persoonlijk verkoop ik vele malen liever via het forum dan welke manier dan ook… overigens niet aan TL-1 of mensen die recentelijk lid zijn geworden…

3 likes

Het zou de laatste optie zijn: HF als eerste, Chrono24 als tweede, inruil of consignatie via bekende HF leden/verkopers als derde, Marktplaats als vierde, kofferbakmarkt in de regio als vijfde en ergens als tiende een juwelier in consignatie.

6 likes

Echt?

@Bleker , gewoon hier verkopen
voor liefhebbers door liefhebbers.
Beter gaat t niet worden.

2 likes

Ik heb het wel eens gedaan met een duurder horloge, via een van de bekende HF-handelaren.
Uitermate tevreden over.

1 like

En dus zou dit ook een oplossing kunnen zijn voor mensen die niemand aan de deur willen. Mensen die hier tl-1 zijn, en waar jij terecht of onterecht wantrouwig voor bent kunnen gewoon via een tussenpersoon het horloge aanschaffen. Het kost een beetje maar je behoudt je privacy. Ps ik bedoel niet te zeggen dat tl-1 ers nu zo gaan kopen… Ik gebruik het ter illustratie.

1 like

Ja, dat was de Daytona van @Roly, onze forum maffiabaas met een bizarre collectie.

Puur voor mijn nieuwsgierigheid hoor, met alle respect voor ieders mening, ik ben zo’n TL-1 en recent aangemeld, maar wat is voor jou de reden om niet aan mij je horloge te verkopen? Indien ik mij netjes introduceer, eventueel beperkte legitimatie toestuur, elkaar met respect telefonisch te woord staan, wat zou dan het bezwaar zijn?

42 likes

Dit zal ongetwijfeld helpen. Ik snap em wel. Mss een k ervaring gehad. Ps ik ben ook tl-1 en recent lid…:wink:

Terechte vraag hoor!

Zoals je zelf al schrijft, als je je netjes introduceert en actief bent op het forum is het voor mij al een ander verhaal.

Ik krijg geregeld reacties op mijn advertenties van nieuwe accounts die amper topics en of posts hebben gemaakt/geliket etc. dat maakt mij huiverig als het gaat om kostbare horloges. Bij een nette introductie en actieve deelname durf ik het wel aan!

17 likes

Zie hierboven! :slight_smile:

2 likes

Ik kan er ook absoluut begrip voor opbrengen, wat ik al zei met respect voor iedere mening, maar ik ben dan altijd nieuwsgierig naar hoe zo’n gedachte of mening tot stand komt.

1 like

Ja ik snap je volledig. Het blijft ook lastig en ingewikkeld om in te schatten waar je goed aan doet, zeker via een forum waar je van achter je scherm actief bent.

1 like

Zie bijvoorbeeld het topic over dat het Rolex deel recent is afgesloten voor TL-0 leden. Het is xenofobie. De mens eigen. Ik begrijp het wel, maar de negatieve gevoelens zijn waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen onterecht.

Bij twijfel vraag ik mij even te bellen. In een gesprekje via de telefoon krijg ik voldoende informatie en indrukken over de onbekende koper.

1 like

Dat lijkt mij ook enorm verstandig en wenselijk, zeker als het om duurdere aankopen gaat. Vooraf hoor- en wederhoor is nooit iemand slechter van geworden. Mocht ik via het forum een horloge willen aan- of verkopen zou ik dit ook prettig vinden.

Ik lees ook nog wel eens dat mensen elkaar gewoon ontmoeten in de lobby van een hotel of zo. Publieke locatie, vaak voorzien van camera’s, dus minder kans op… Laat ik het “onwenselijk gedrag” noemen. Ook blijft je adres dan privé.

2 likes

Zeker, of ik spreek op kantoor af. Maar zelden thuis.

1 like

:joy: Als je op een ander platform je horloge verkoopt heb je ook geen TL - 1 / 2 / 3.

Daarom verkoop ik alleen via HF :scream: