Ervaringen met Davosa?

Dank je voor de tip. Heb gekeken. Ocean one. Wel een goed uurwerk van ETA (4Hz). Kom je niet vaak tegen in deze range. Ik ga me er eens in verdiepen. Thnx

1 like

Squale heeft toch best een eigen gezicht

3 likes

Ja nu al helemaal, Submariner homages zijn volgens mij moeilijk te vinden in de moderne line-up van Squale.

Jawel, maar laten we eerlijk zijn:


Dit zou je toch bijna een homage kunnen noemen?

1 like

Maar maken ze deze nog?

1 like

Ja lijkt me een prima prijs-kwaliteit, als je er tegen kunt dat je met bijna een exact kopie van de Sub rondloopt. Wanneer je hier niet tegen kunt moet je naar andere merken gaan kijken.

Ik zou hier eens kijken/vragen:

Geen idee, maar hij nog te koop.

1 like

2e hands misschien en tegen astronomische prijzen. Maar wat waarschijnlijk bedoeld wordt is dat dit mol sub model al lang niet meer in t assortiment zit. Volgens mij waren deze trouwens alleen aan militairen geleverd.

2 likes

Dat bedoelde ik ja, ik wist niet dat Squale ook homages maakte van de Submariner, misschien zijn ze al van deze strategie afgestapt dus.

Heel mooi

3 likes

570 dollar bij gnomon. Net onder de 500 euro denk ik.

1 like

Ah okay, die wel. Dacht dat je n mil sub bedoelde.
Maar die squale is dus, net als menig steinhart, dus ook n kopie/hommage.

1 like

Niet vergeten dat Squale al kort nadat Rolex z’n Submariner introduceerde zelf ook al op de markt was met duikers die echt onderscheidend waren aan de Subs. Ze leverden zelfs aan Blancplain. In de huidige lijn zie je die genen nog zeker terug. Die ene Submariner look-a-like is ze vergeven

2 likes

Zal ik maar een antwoord geven op de vraag van TS:

Prima horloges voor een betaalbare prijs: hier een plaatje van mijn Davosa:

5 likes

Ik ben ook nog steeds heel tevreden met mijn Davosa Ternos chronograph met veljoux 7750 uurwerk.

2 likes

Heb een tijdje Davosa verkocht. Prima horloges! Voelen kwalitatief goed aan en ook de uurwerken die ze gebruiken zijn geen “pruts” uurwerken.

1 like

Zelf al diverse Davosa horloge’s gehad incl de Ternos.
Zijn zeer degelijke horloge’s met over het algemeen zwitserse uurwerken.

Ik heb ook een ternos. Een van de weinige horloges die ik nooit zal flipperen.

Flipperen = weg doen???

1 like

Ja.

Had ik trouwens wel gedaan, maar kreeg er spijt van dus heb er weer een teruggekocht :slight_smile: