Ervaringen met de Baltic MR01

Goedemiddag!

De Baltic MR01 is weer op voorraad via de website van Baltic. Nu vind ik dit een erg mooi horloge, maar lees ik er wisselende reviews over. Zijn er mensen hier op t forum die er eentje hebben en hun ervaring willen delen?

Alvast bedankt!

1 like

Hier geen ervaringen met dit model. Maar zo’n zalmkleurige met flatlink ziet er lekker uit! Op leer beetje raar gezicht met een enorme grap tussen band en kast.

Voor mij overigens veuls te klein.

Ja precies, erg tof klokje! Voor mijn 16.5 cm pols is een 36mm precies goed.

Een aantal dingen lees ik online:
De microrotor is luid en schijnt erg goedkoop aan te voelen. Daarnaast lees ik her en der dat het handmatige opwinden van het horloge zeer stroef gaat.

1 like

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen

Daar heb ik ook last van, wie weet komt er ooit een maatje groter…

2 likes

Daar hebben zelfs bepaalde “gerenommeerde” merken last van. Nou ben ik het uitermate soepele kroongevoel van Seiko gewend, dus dan voelt het al snel stroef aan.

Mijn exemplaar is gewoon stil, rotor is tijdens het dragen niet hoorbaar. Opwinden verloopt vlot genoeg voor een automatisch binnenwerk, niet echt stroever dan bij een 2824 bijvoorbeeld.

Ik ben tevreden met mijn exemplaar. Caveat is wel dat ik een technisch probleem had bij levering (lage amplitude en random stoppen) maar sinds dit keurig hersteld is loopt alles prima.

4 likes

Ik heb met dien reden een andere horloge, een Atlantic overwogen, doch niet durven aanschaffen. Wellicht doe ik het alsnog, na jouw goede ervaring ermee, @Oldheritage. :smiley:

Is bij jou in Rotselaar nog immer de Nissan-importeur, @Oldheritage?
Ben daar eens geweest en prima ontvangen door de heer Denayer.

@Oldheritage, ik bedoel derhalve, dat jouw Baltic-ervaring, mijn Atlantic-ervaring zal kunnen worden. Met een beetje geluk en een goed exemplaar.

Waar zijn de foto’s :sweat_smile:

Kijk aan, dat geeft wat meer vertrouwen. Thanks!

1 like

3 likes

Nissan dealers hebben we hier niet meer vrees ik.

Nog een foto van mijn zalmroze exemplaar:

6 likes

Ja, toch wel een heel mooi klokje! De knoop is doorgehakt, eind juni verwachte levering.

1 like

Prachtig horloge, @Oldheritage, wellicht een ‘heirloom’?! :wink:

Nochtans is er vlakbij nog wél Nissan Leo Peeters aan de
Kruisstraat in noordelijke richting.
https://www.google.nl/maps/search/rotselaar+Nissan+dealer/@50.9875292,4.6756665,13.5z?entry=ttu

@Oldheritage, oh ja, te … Tremelo, in noordelijke richting, bedoel ik. :smiley:

Klopt, grootste Nissan verdeler in omstreken. Maarre, niet zeggen tegen de inwoners van Rotselaar dat je ze met Tremelo hebt verward :innocent:

1 like

De enige in dit topic die goed gelezen heeft.

2 likes

Beloofd, @Oldheritage :smiley:

1 like

Ben tevreden met mijn Baltic.
Als ik op de kast tik met mijn vinger hoor ik wel een beetje een goedkoop rammel geluid. Ziet nog niet precies wat er rammelt.

Uurwerkje ziet er leuk uit. Tik geluid is niet echt luidruchtig of storend maar klinkt goedkoper dan mijn Nomos (die net iets minder luid is).

Plaatje voor de sfeer:

4 likes