Ervaringen met de Grand Seiko (GS9) Club

Hoe actief is de Grand Seiko (GS9) Club in Nederland? Ik weet dat er wel eens een presentje wordt gedeeld (pin en tasje), maar hoe zit het met andere voordelen en activiteiten? Speelt mee of ik een nieuwe GS wil kopen of ook voor een pre-loved exemplaar ga. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van GS bezitters onder de Forumleden!

1 like

Ik had er nog nooit van gehoord. Dus ik deel meteen maar wat info voor anderen die geĂŻnteresseerd zijn.

3 likes

Thanks, ik kan nog geen links plaatsen!

1 like

Volgens mij hoef je alleen maar 1 of meerdere Grand Seiko horloges te kopen bij een officiële AD of de GS boutique en dan kun je gewoon lid worden van de GS9 Club en genieten van de voordelen hier.

Zoals:

2 likes

Volgens mij is @Fate_Amenable_To_Change lid van die club?

2 likes

Al jaren. Ik kocht m’n eerste SBGV239 bij de Boutique, en werd lid toen hij opgericht werd, die club.

Ik doe er verder nooit wat mee, maar je kunt je GSsen er registreren. Dat is handig.

3 likes

Maar verder geen voordelen @Fate_Amenable_To_Change ?
Zoals extra gadgets/merch of uitnodigingen?

1 like

Deze schoonheid?

Heb je hem nog?

4 likes

Laatst toevallig wat korting op een mooi GS koffietafel boek. Maar dat is het enige wat ik in mijn jaren lidmaatschap als voordeel heb gezien. Ken wel iemand die een pin en tasje heeft ontvangen maar ik niet. Geen idee wat de vereiste is voor zo’n presentje.

1 like

Het is wel jammer dat het aantal AD in Nederland zo beperkt is. Alleen de vestigingen van Schaap & Citroen in Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Den Haag voeren GS. Daarnaast nog de GS Boutique in Amsterdam, maar die heeft niet eens alle modellen die wel op de GS site staan.

Je krijgt nieuws, je krijgt updates over die lelijke GS9 horloges. Ik ben ooit uitgenodigd voor een diner in het Sakura hotel. Dat was leuk en erg lekker, en de hele GS organisatie van Europa was er zo’n beetje bij.

Een laatst inderdaad korting op dat boek.

Nee, helaas, die is al jaren bij @Thijs9F82 . Er ligt een 9F82 in. Thijs is inmiddels aan de tweede GS quartz, want hij heeft er ook een 9F86 bij. :grinning:

Ik heb hem wel eens geprobeerd te verleiden om hem aan me terug te verkopen, maar hij is blij. En ik dus ergens ook wel. Maar als hij ooit in de lucht komt… :wink:

Gast. Op zo’n klein land zo veel opties voor een merk wat naar schatting 80.000 horloges per jaar maakt… Dat is luxe.

4 likes

Tja, als je het zo bekijkt…:grinning:

Ik was er benieuwd naar, dus ik zocht het even op. Het aantal is zelfs nog minder.

“(…) we have a small production, between 45,000 to 50,000 pieces per year.”
Frédéric Bondoux, CEO of Grand Seiko Europe, interview 2025