Ervaringen met ebayverkoper (juliakendall71)

Kleine vraag namens een goede vriend, heeft iemand ervaring met de bovengenoemde verkoper en hebben jullie sterke meningen over de advertentie an sich (zie link)?

Eerste puntje waar hij zelf mee kwam is dat er alleen via overschrijving betaald kan worden. Is dit gebruikelijk of een klassieke red flag?

Bijvoorbaat enorm veel dank voor enige input :slight_smile:

Het ziet er niet meteen uit als misleiding wat mij betreft, maar iemand die niet heel vaak eBay gebruikt heeft over de jaren heen. Wel veel feedback, maar relatief lang geleden.
Het is op deze manier wel een hoog risico voor de koper. Inderdaad is rechtstreeks betalen minder betrouwbaar voor een koper dan PayPal, maar op zo’n bedrag zijn de kosten voor de koper ook hoog, dus dat kan een reden zijn om het er niet aan te bieden. Ook als het misgaat met de bezorging, komt het risico volledig voor de koper.

Voor mij een red flag maar dat zijn mijn criteria.
Namelijk:

• De feedback is gekregen op de verkoop van goedkope artikelen
  • Verkoper is gevestigd in Italie
  • Omschrijving is erg summier.
  • Verkoper is particulier met weinig feedback.

Maar het kan natuurlijk ook een buitenkans zijn :roll_eyes:

1 like

Dat kan ook betekenen dat het account gekraakt is. Dat zie je op MP ook vaak. Tientallen lovende kritieken tot enkele maanden geleden. En de afgelopen korte periode ineens alleen maar gezeik. Dat zal dus een niet-legitieme gebruiker zijn.

2 likes

Ik zie niet echt iets verkeerds.

Ik zou alleen zelf niet zo’n bedrag betalen met bankoverschrijving.

Ik zal niet zo ver gaan om dat te zeggen. Maar ik zou deze koop niet doen. Te veel onzekerheid voor zo’n bedrag.

Dank voor het meedenken en de input, wordt erg gewaardeerd :slight_smile: Hij heeft van de koop afgezien

1 like

Hahah, goed geraden. Hij heeft net een bericht gekregen van ebay dat het een gehacked account is. [quote=“Mafkees, post:4, topic:197832”]
Dat kan ook betekenen dat het account gekraakt is.
[/quote]

1 like

Ah, ik bedoelde niet dat ik er zeker van was dat deze gebruiker gekraakt was. Maar in het voorbeeld dat ik gaf, met die gekke wisseling qua kritiek, kun je er vrij zeker van zijn.

1 like

Jij blijkt t bij t rechte eind gehad te hebben. Gelukkig is er geen kwaad geschied, in ieder geval niet voor TS.