Ik zit met een Hamilton Pan-Europ die niet helemaal goed is. Hij is opeens begonnen veel meer achter te lopen en lijdt aan meedraaiende rotor bij handmatig opwinden (als hij vol opgewonden is). Daarnaast haperde hij gisteren bij het starten, na een stuk handmatig opwinden. Uiteindelijk liep hij wel, maar na een paar uur zag ik dus dat hij 10 seconden achter liep. Kan natuurlijk best dat hij tussendoor weer even gehaperd heeft.
Hoe dan ook: het is niet goed en ik heb heb nog een paar maanden garantie over (gekocht juni 2019).
Mijn vraag is: wat zijn jullie ervaringen met de service van Hamilton? Hebben jullie tips/trucs m.b.t. opsturen? Ik heb hem ooit gekocht bij Hudson’s Bay, maar die bestaat hier niet meer.
Volgens mij is Wesseling en Vreeker te Alkmaar officieel reparateur van Swatch groep waar deze onder valt.
Ze hebben voor mij een bandje op maat gemaakt van een Hamilton en zeiden dat het service was!
Je kan ze even bellen natuurlijk.
Ik laat al mijn horloges daar nazien en heb hele goede ervaring met ze.
Zit toch gewoon internationale garantie op. Vraag me sterk af of een dealer zoals de bijenkorf mag weigeren… daarom zijn ze toch dealer. Je kan eventueel via Bouman in culemborg proberen. Gewoon even bellen en melden dat je het horloge niet daar gekocht hebt maar of ze je kunnen helpen.
Ik denk dat ik het ook maar zo speel. Nu blijkt nog de vraag of Hudson’s Bay ooit AD is geweest, of grijze handelaar. Daar schijnt wat twijfel over te zijn.
Als jij je aankoopbon en of garantie bewijs hebt zou elke winkel die het merk verkoopt het aan moeten nemen en opsturen voor garantie. Mocht het geen garantie zijn kunnen ze de verzending doorrekenen. Anders hoort dat bij de garantie.
Gewoon met garantie papieren inleveren bij een dealer en laten opsturen.
Servicecentre zoals W&V zal je misschien kunnen helpen als het een kleinigheidje is maar als er mee mee aan de hand is en onder garantie valt zal die toch doorgestuurd moeten worden.
Heb ik ook bij de hand gehad en via Bouman een Certina niet bij hun gekocht perfect onder garantie verholpen. Betaalde allen verzendkosten.
Mvg Bertjan
En hij is weer terug. Keurig onder garantie een volledige service gehad, alleen verzendkosten. Hij ziet er beter uit dan ooit. Alles netjes verzorgd door juwelier De Vooys in Gouda, hierbij aangeraden.
Meteen voorzien van een nieuw bandje dat hem (vind ik dan) erg goed staat.