Ervaringen met koop via Timezone

Hi,

Ik ben op zoek naar een MKII Stingray en ik heb ook een WTB-topic geopend. Nu heb ik twee aanbiedingen gekregen (vrij snel). Ik ben vrij nieuw met TZ, maar wat zijn jullie ervaringen en is het betrouwbaar?

Alvast dank!

zonder te weten wie de verkopers / aanbieders zijn weet niemand of het betrouwbaar is . ook op TZ zitten particuliere verkopers en niemand kan zien wie jou de aanbieding doet

misschien wel 2 grapjurken OF 2 hele serieuze verkopers met elk 10000+ posts en verkopen elk

Tom doet veel op TZ volgens mij. Afstand is lastig. Check de verkopersprofielen en volg je gevoel…

Ik heb (nog) nooit problemen gehad met aan/ver-koop via TZ.

Is bij mij ook nog steeds goed gegaan.

MKII Stingray? Deze bedoel je? :~:~:~:}:}:~:~:~

Offuhhhh… deze TR1000?

Ik heb hier op het forum nog geen WTB gezien!

@iedereen thanks voor de feedback!

@thieuster: yep, dat is em! TR1000 ziet er ook goed uit, maar ik ga toch meer voor de andere… Ik heb een WTB op het forum geplaatst. Kan alleen het linkje niet zetten…

Ik denk dat die wel gan kome, die twee zijn prachtig. Doen me erg veel aan Blacpain denken.

Hierbij een update:
twee aanbiedingen gekregen via TZ. Een was snel verkocht (of ik twijfelde te lang) en de ander was nog te koop. Om zeker van te zijn dat het ging om een origineel Stingray, had ik aan de verkoper gevraagd om meer foto’s, waaronder de papieren. Ik kreeg een paar foto’s toegestuurd, maar met alleen de achterkant van een warranty card. Ik kon dus niet zien of het serienummer wel klopte. Dus vroeg ik om een close up foto waarop ik het serienummer kon zien. Daarna kreeg ik twee foto’s toegestuurd en het viel me op dat het formaat van de warranty card een stuk kleiner was dan op de vorige foto. Verder was het geen echte close up, want het serienummer op de kaart was niet helemaal duidelijk te zien. Maar ik zag, heel vaag, dat een deel van het serienummer niet hetzelfde was als op het horloge (mijn vrouw zag het ook). Had er geen gevoel aan over gehouden en heb zijn naam opgezocht via google. Toen kwam ik erachter dat het hier om een scammer ging. Gelukkig had ik nog geen geld overgemaakt en ging ik verder met mijn zoektocht.

Oh ja, naam van de scammer is Saboor Mirza. Mocht je ooit een WTB threat openen op een Engelstalige fora en je ontvangt een berichtje van een ‘an offer you can’t refused’. Dan ben je alvast gewaarschuwd.

Dus een WTB threat begonnen op WUS en MWR. Uiteindelijk een berichtje gekregen via MWR van een vriendelijke Amerikaan. Hij had een MKII Stingray 60 en wilde dit wel aan mij verkopen. Tijdens het over en weer mailen, ben ik meer te weten gekomen over MKII Watches en Bill Yao (de verkoper in kwestie heeft zes MKII horloges in zijn bezit). We waren snel eens over het bedrag en heb ik net een mailtje van hem gekregen met als onderwerp: Ready to ship inclusief een foto van het pakketje.

Nice!

Je kunt ook altijd om een foto van het horloge vragen met een papiertje bij met jouw naam op, dan weet je zeker (behlave bij heel handige photoshoppers) dat de ‘verkoper’ het horloge echt heeft liggen, en als koper zou ik paypal gebruiken (niet als gift) toch altijd wat extra beveiliging…