Ervaringen met Luminox

Heeft er iemand (goede of slechte) ervaringen met Luminox.
Maatje van me gaat op korte termijn naar de VS en ik wilde vragen of hij de Luminox 3051 BO (Black Out) wil meenemen. Iemand dus met ervaring, klantenservice, maakt niet uit…laat maar horen!

Ik heb er 2 gehad van Luminox.

Ik dacht dat het dezelfde kwaliteit zou zijn als Traser.
Maar enkele tubes zijn uit de wijzers en wijzerplaat gekomen, bovendien bleek 200m niet eens zwembad bestand te zijn. Kast snel het uiterlijk van afgeleeft. ( bij normaal gebruik)

Mijn Traser p6502 ziet er na 9 jaar nog als nieuw uit.

Taiwatec eo diver. Zwarte pvd gaat er snel vanaf, bezel veel speling, sluit niet mooi aan.

Uzi, wegwerp spul. Glas er uit gevallen.

Ik heb ( op dit moment) 7 Trasers, maar dat is een paar niveau’s beter. Zeker de uitvoeringen met sapphire is een aanrader. Maar ook de goedkopere p5900 is een mooi en goed inzetbare fieldwatch.

De uitvoeringen met zwarte PVD blijft zeer mooi, ook de zwarte banden met PVD, blijft mooi.

KHS missiontimer. Ook geweldig goed en netjes afgewerkt. Ik heb de uitvoering met standaard sapphire quartz en een ETA autom. Een aanrader!

Ik heb wat afdwalingen gedaan, maar ik blijf bij Traser en KHS.
Met name de P6600 is geweldig, met dubele kast. Nu nog sparen voor de Pro ( autom van ETA)

Stoere verzameling. Mag ik vragen of je ook G-shock hebt gehad?

Of ik ook G-shock heb gehad? Jazeker en heb ze nog steeds.
Voornamelijk de GW-M5600 en de G056 solar en multiband.

Traser is mooi vanwegen de uitstraling en de tubes van MB-Microtec.

Casio is functioneel mooi en ik vind de EL backlicht zeer handig. Indien je de pols verdraaid gaat de verlichting aan. zeer handig, maar niet voor een militair.

Je zou een lopend doelwit kunnen zijn. In dat opzicht is Traser helemaal goed voor dat vak. Vandaar dat de lichtsterkte daarop is aangepast.

Traser is van oorsprong ontworpen voor militaire doeleinde. In het begin voor US Marathon en Stocker&Yale. Later heeft MB-Microtec zelf een horlogefabriek opgezet, Traser.

ehwatch Schreef:

Of ik ook G-shock heb gehad? Jazeker en heb ze nog
steeds.
Voornamelijk de GW-M5600 en de G056 solar en
multiband.

IC, ik dacht dat G-Shocks ook mooi in je straatje zou passen en het viel me op dat ze niet in je lijstje vermeld staan.

Traser is mooi vanwegen de uitstraling en de tubes
van MB-Microtec.

Casio is functioneel mooi en ik vind de EL
backlicht zeer handig. Indien je de pols verdraaid
gaat de verlichting aan. zeer handig, maar niet
voor een militair.

Je zou een lopend doelwit kunnen zijn. In dat
opzicht is Traser helemaal goed voor dat vak.
Vandaar dat de lichtsterkte daarop is aangepast.

Traser is van oorsprong ontworpen voor militaire
doeleinde. In het begin voor US Marathon en
Stocker&Yale. Later heeft MB-Microtec zelf een
horlogefabriek opgezet, Traser.

Je ziet veel militairen met een G-Shock. Maar ik had ook geregeld m’n vraagtekens. Vooral het spiegelend glas het gebruik van mineraalglas verbaasde me.