Ervaringen met Miyota 9039 uurwerk

Goedemorgen. Miyota heeft al enige tijd een 9015 uurwerk, maar deze maakt nogal veel lawaai (rotor). Hoe is dat bij de 9039?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

2 likes

Geen persoonlijke ervaring met de 9039, maar ik verwacht op dat gebied geen verschillen met de 9015.

Dat gezegd hebbende, vind ik mijn 9015 niet echt luid.

2 likes

Ik vind alle Miyota automaten best een luidruchtige rotor hebben. Ook de nieuwere en betere varianten.

Al lange tijd geen ervaring meer met Miyota’s om de pols. Want de luidruchtige rotor is voor mij een dealbreaker.

Het verschilt wel in welk horloge de Miyota zit.

In een dikke duiker met een dikke kast glaasje en caseback is het geluid minder.

Maar in een dunne dresswatch met plexi hoor je het uurwerk wat luider.

Ik had gehoopt dat ze van de gelegenheid gebruik hadden gemaakt om hem wat stiller af te stellen.

Goed punt. Ik zat te loeren naar die duiker van Baltic.

1 like

Ik heb ‘m nog even uit de doos gehaald, draag mijn enige horloge met 9015 niet zo vaak (niet vanwege het uurwerk). Is inderdaad wat hoorbaarder dan ik me kon herinneren (in een dunne dresser, maar wel met saffier). Aanzienlijk minder storend dan Miyota 8000 serie. Al met al natuurlijk zeer subjectief of je het als storend ervaart of niet.

Apple watch is wat je wil hebben dat is tenminste technologie van deze eeuw.

2 likes

Ik weet niet waarvandaan Baltic verzend.

Maar als je niet hoeft te klooien bij retour om de btw terug te vragen enz zou je de gok kunnen wagen.

Stickers erop laten zitten er ff lekker mee rammelen dichtbij je oor.

En geduld hebben en zeker weten dat het o.k. is voor je de stickers er echt af haalt.

Waarschijnlijk vanuit het blauwe gedeelte Jesselton is te skeer om nieuw te kopen. Laat een ander maar lekker de eerste afschrijving pakken.

3 likes

Ik kreeg ook nog een tip van een pro!

Schrijf een goeie NA met gelikte foto’s en hype dat ding op het forum. Vervolgens zet je een advertentie en hoppa, winstpakkertje! :ok_hand:

1 like

Gelijk heeft ie!

Skeer is het nieuwe baller! :smile: :+1:

1 like

We zitten hier op een forum van hobbyisten meneer Chloroform. Winst maken doe je maar op eBay.

1 like

Heeft denk ik niet zo veel te maken met Miyota specifiek maar met het systeem van de autowinder. Die windt maar op in 1 richting en dus kan de rotor vrij ronddraaien in de andere richting. Daarbij kan de rotor vrij snel draaien en wel wat geluid en getril produceren. Heb je die ervaring ook met bijvoorbeeld de ETA 7750?

2 likes

Minder luid met de 7750 is mijn ervaring. Ik vind de Miyota’s lawaaieriger.

En ja ze hebben een vrijloop ivm eenzijdig opwinding idd.

1 like

Je zou ook kunnen kijken of de seconden wijzer loopt.
Gewoon mijn twee centen.

1 like

Ik zag laatst een horloge met twee van die secondenwijzers. Dat lijkt me ook wel even wennen.

2 likes

Dat is ook Obi wan trustlevel 3 shit, nieuweling.

1 like

Lijkt me sterk dat je aan een luidruchtige rotor alleen kan horen of het uurwerk ook naar behoren loopt of opwindt.

De gangreserve in verschillende posities meten en of een meting op de timegrapher zullen betere resultaten opleveren denk ik.

1 like

Die arm kan wel een beetje creme gebruiken trouwens. Dat lijkt wel corned beef.

4 likes

Dat lijkt mij ook, ja.

1 like