Ervaringen met Ocean 7 LM-5

Al een aantal jaar kijk ik verlekkerd naar plaatjes van de Blancpain fifty fathoms, in mijn ogen misschien wel het mooiste horloge dat er bestaat met een prachtige historie. Maar, toch wel echt een slag boven mijn budget, en ik verwacht niet dat ik er ooit een zal bezitten. Een mooie homage zou een manier zijn om toch van het design te kunnen genieten om mijn pols, en ondanks het feit dat ik hier over het algemeen geen fan van ben kan een goede homage van een niche horloge als deze minder kwaad dan de zoveelste submariner knock-off naar mijn bescheiden mening.

Ik kwam dit horloge tegen online:
https://www.ocean7watchco.com/index.php/lm-5-dress-diver-with-domed-sapphire-bezel.html

Iemand ervaringen hiermee? Ik vind het horloge er in elk geval erg mooi uitzien. Alle input welkom!

Geen evaring mee.
Peroonlijk vind ik het logo en de cijfers niet zo mooi.

Even gezocht op FF homage:

Helson skin diver:

De ‘Fifty Five Fantoms’ Seiko mod:

PRECISTA PRS-50-B

3 likes

Ik zie dat de bezel niet goed is uitgelijnd. Erg knullig bij een officiële foto.

Dan liever die Helson

2 likes

Ik ben zelf in de race voor een SZNH53 en was dus nieuwsgierig naar jouw suggestie!! :slight_smile:
Ben wel onder de indruk maar nog steeds best een duur klokje (in de wetenschap dat dit niet mijn enige horloge is…) :hushed:

Bij Fratello zijn ze enthousiast:

Nog een review:

Bij WUS:

Vergeet Youtube niet:

Vind denk ik die Helson Skin diver van @S_Augustinus de mooiste suggestie (samen met de goedkope Fity Fantoms modded Seiko natuurlijk! Die laatste is lekker betaalbaar om eens te proberen (althans voor mij) als eerste kennismaking! :relieved:

2 likes

wel jammer dat de Helson geen bolling op de bezel heeft…

1 like

Ben het wel eens met wat je zegt over de cijfer, de kleinere cijfers van de Blancpain zijn veel mooier. Maar de alternatieven hebben dan weer geen domed sapphire bezel, wat ik juist zo mooi vind…

Ja dat is wel een goed punt, beetje jammer…

1 like

inderdaad…
Seiko wel domed, maar ik denk niet sapphire

Bestellen via Monsterwatches en je kunt de Seiko voor 50,- extra uitrusten met Sapphire dome! :slight_smile:
Ik ga het horloge in oktober op de Rikketik passen!

1 like

Dit is wat je zoekt denk ik.


helaas zijn de pre-orders al uitverkocht, maar wilde hem toch even delen.

2 likes

Wat zijn de kosten voor het modden naar de fff?

Géén idee!
Weet ook niet of monster dat doet: iemand??? :relieved:

Ook Magrette heeft ooit een FF homage uitgebracht…

Met een Brady Sailcoth strap

Of op een Shark:

Is een prototype, zijn er 10 van gemaakt…
De Helson van hierboven lijkt er wel heel veel op.

1 like

De originele Blancpain FF had ook geen domed sapphire bezel, de Helson en mijn Magrette komen wat dat betreft het meest in de buurt van het origineel, de Seiko mod lijkt meer op de huidige FF.
Maar er zijn op het moment meerdere uitvoeringen van de FF te krijgen, 't is maar welke je het meeste aanspreekt.

Ja je hebt helemaal gelijk, maar ik vind persoonlijk de nieuwe modellen met de domed sapphire bezel het mooist en ben op zoek naar iets dat daar op lijkt. De meeste homages zijn alleen naar de oudere vintage modellen helaas.

Ja deze lijkt perfect! Ik zal de site in de gaten houden, neem aan dat er meer units in stock komen wanneer de preorder wordt geleverd.

1 like