Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe horloge.
Nu is mijn budget wel beperkt (cadeau’tje van mijn vriendin), maar ben toch aan het twijfelen tussen verschillende merken.
Ik ben iig op zoek naar een chronograph met stalen band.
Wijzerplaat moet donker van kleur zijn, en de kast een doorsnede van ongeveer 40mm.
Nu ben ik nog aan het twijfelen tussen een zilveren, rvs of zwarte band.
De horloges die ik tot dusver heb gevonden:
Fossil
Als je voor een Citizen gaat probeer dan een eco drive te vinden, dat werkt echt goed en geen batterijen meer vervangen.
Ik weet je budget niet maar helemaal top zijn de horloges uit de promaster serie.
Is mijn persoonlijke mening. Heb zelf twee citizen eco drive’s en erg goede ervaringen ermee.
En over Fossil, ik heb er twee jaar geleden een van mijn vriendin gekregen, en die draag ik nog steeds met veel plezier. Ook al is het een modemerk, Fossil maakt prima horloges. Gewoon gaan voor wat je echt mooi vindt!
Ik zou gaan voor een gebruikte Tissot chrono PRS 200 met dit budget. Die zie ik in bijna ongebruikte staat voor 150€ en dan heb je een dijk van een horloge. Binnen het forum weet ik nog wel iemand die er zelf misschien iets minder voor wil (nee ik ben het niet zelf dan zou hij hier gewoon te koop staan)
Leg anders zelf hetzelfde bedrag bij, dan gaat er een hele wereld open en kan je ook makkelijker een automatisch horloge kopen wat je toch een heel speciaal gevoel geeft. (Althans dat had ik toch bij mijn eerste automaat)
Ik ben vanmiddag na het werk even het centrum ingelopen en een paar Juweliers bezocht.
Ik heb daar een paar horloges “in real life” bezichtigt en gepast.
Maar de keuze word er niet makkelijker op.
De horloges die ik gezien/gepast heb, en die in het budget passen zijn:
-Fossil
-Casio Edifice
-Festina
-Pulsar/Seiko
-Diesel
-TW Steel
Allemaal chronographen met stalen band.
Maar zoals hierboven al staat, word de keuze niet makkelijker.
Ik wil trouwens zelf wel wat bijleggen, maar niet veel.
Aangezien er meer dingen betaald moeten worden
Tja, smaken en meningen verschillen, maar bij mij komt dat merk er niet in, net zoals de meeste van de modellen die je opgenoemd hebt. Ik beperk me eerder tot Seiko en Tissot in de prijsklasse die jij zoekt, maar zoals ik eerder zei, dat is persoonlijke mening.
Modemerken: no go, ik heb ooit een Hugo Boss van 480€ in de winkel om m’n pols gehad enn bij het uitdoen glipte die uit m’n hand recht op het tafeltje eronder (met leder bekleed). Heel het glas sprong dadelijk aan gruizelmenten. De juwelier waarbij dit gebeurde zei dadelijk dat dit niet acceptabel was en ik heb het horloge ook niet moeten vergoeden, maar ik hoef je niet te vertellen dat ik vanaf dat moment niet eens meer gekeken heb naar een modemerk om ee horloge van te kopen. Zo fragiel…