Nu mijn collectie langzaam maar zeker wat begint uit t breiden ben ik op zoek naar een mooie Horlogedoos. Mijn favoriet is de volgende :
Nou vind ik 400+ voor een houten doosje wat veel en op de analog swift website vragen ze ook ‘slechts’ 250 dollar.
Ik lees op verschillende plekken dat wolf met black friday 60+ procent korting geeft en vergelijkbare aanbiedingen zie ik terug onder de sales sectie. Weet iemand hier of dat ieder jaar is en of dit over de gehele collectie gaat?
Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van wolf? Ik lees wisselende reviews dus ik ben benieuwd hoe het spul op de lange termijn goed blijft!
Ja, dat is elk jaar. Maar niet op de hele collectie. Dus het is afwachten of deze ooit in de sale komt.
De kwaliteit is wel erg goed. Maar ik zou er ook geen 400+ voor betalen. Ik zou eerder kijken wat er in de sale is, wellicht dat je daar ook vrolijk van wordt. Dit is bijvoorbeeld serieus mooi voor het geld:
Als ik me niet vergis, leveren de heren van Watch_fellows @aequitas1981producten van Wolf en hebben ze onderzoek gedaan naar beste prijs/kwaliteitverhouding.
Twee jaar terug deze kist van “heisse und sohne” gekocht voor volgens mij zo’n €193,-
Nog steeds erg van gecharmeerd en zie zo geen verschil met de €400,- plus kist.
Misschien eens de moeite waard om op te zoeken. Ze maken nog veel meer.
Ik zie hier wat interessante alternatieven voorbij komen. Wel leuk om te lezen dat horloges in de 10 duizenden euro’s heel normaal zijn, maar ze presenteren in een mooi kistje dan wat minder mag kosten . Moet zeggen dat de 400 euro voor mij ook geen optie is. Maar veel luxere kistjes naderen al snel de 150 euro.
Ik had zelf deze ook nog als alternatief : https://www.amazon.nl/TAWBURY-horlogebox-6-horloges/dp/B0CJ7V4NYP?ref_=ast_sto_dp
Mochten jullie een wat luxer kistje tegen een behapbare prijs weten, sta ik daar zeker ook voor open.
Dat heb ik nergens gelezen, en kan me daar ook niet in vinden. Feitelijk is ieder horloge boven de paar duizend eypo al waanzin. Tenzij er behoorlijk wat goud of ander edelmetaal in zit verwerkt, of een wel heel bijzondere complicatie.
Ik weet dat zoiets moeilijk vanaf wat plaatjes is te beoordelen, maar als ik naar die Heisse und Sohne kijk lijkt die bijvoorbeeld veel betere scharnieren te hebben. In elk geval degelijkere. Dat zijn weliswaar details, maar bij een kist voor een godsvermogen zoals TS voorstelt, moet alles kloppen.
Hahaha, zo denk ik er inderdaad ook over. Mag ik vragen hoe je bij dit merk terecht bent gekomen? Ik heb een La Royale horlogevox gekocht van 6 tientjes en ben tot nu toe een te spreken…
Op afstand heel moeilijk de kwaliteit te zien en tegen import uit China is het moeilijk opboksen…
Even off-topic:
En als je echt iets speciaals wilt, uit Nederland dan https://www.officina-creativo.com/
Keer gezien op baselworld, ablogtowatch en Reddit. Vind met name het kurk dat ze soms gebruiken heel gaaf. Laroyale is zeker een mooi en stuk betaalbaarder alternatief.
Ik heb zelf ervaring met de horlogeboxen van Wolf. Ik heb in het verleden een versie gekocht met 3 opwindmodules erin. Belangrijk om te weten.
Geen invoerrechten, ik las dit net maar Wolf heeft sinds 2022 een opslag in Nederland om Europa te bedienen. Er zijn daarom geen invoerrechten verschuldigd.
Technische Kwaliteit is slecht. Het betreft aliexpress onderdelen, mijn opwindbox is in het verleden gesneuveld omdat deze te lang niet aan heeft gestaan, hierdoor is een specifiek onderdeel te lang zonder stoom geweest en brandde door toen de stekker er weer in ging. Dit is opzich niet zo’n punt, maar na het wegbrengen voor reparatie onthulden zich de ene aliexpress fabrikant na de ander zich. Pas dus op! Het grootste probleem hiermee is dat vanwege de goedkope onderdelen de modules na verloop van tijd veel geluid gaan maken.
Kwaliteit van de materialen is ook niet al te best.
De bekleding is niet van leer, dit is er slechts opgeplakt. Voelt oké, maar is niet oké voor die prijs. Verder is vrijwel alles van dun hout of karton.
Dan het positieve,
Zolang je ze gebruikt en niet uitzet blijft ie het waarschijnlijk gewoon doen, ook ziet de kast er goed uit en blijven je horloges gewoon draaien. Functioneel doet het dan ook gewoon wat het belooft. Wolf heeft vaak sale/black friday. Ik heb die van mij met 70% korting gekocht en dan is het wel de moeite waard.
Ik heb die van mij jaren geleden weg moeten doen, maar voor de juiste prijs gewoon lekker doen.
Thanks voor je uitgebreide ervaring. Dat geeft een mooi inkijkje in de kwaliteit en materiaalgebruik van wolf producten. De bijgesloten afbeelding is toch een beetje pijnlijk voor wolf…
Vervelend voor jou dat het product niet voldoet aan de verwachtingen natuurlijk. Voor mij wel een bevestiging dat ik even verder kijk, of wacht op een extreem goede aanbieding