Ervaringen reparatieduur

Heeft er iemand ervaring met reparaties (waterschade) en de gemiddelde reparatieduur? Horloge ligt nu twee maanden bij de AD maar m’n geduld begint een beetje op te raken. Geduld heb ik sowieso niet, maar wat zijn een beetje de standaarden waar ik rekening mee moet houden? Dank :hugs:

Welk merk? Als ie terug moet naar de fabrikant kan het wel even duren.

En wat heeft de AD van te voren aangegeven?

1 like

Kan je dat niet beter communiceren met de reparateur?

4 likes

Breitling

Natuurlijk al gedaan maar die blijven vaag helaas. Het is garantiewerk dus lig denk ik ergens onderaan de stapel.

Ik zou nog wat geduld hebben. Mijn dieptepunt: onderhoud Blancpain, waarbij een losgeraakte rotor gerapareerd moest worden. Heeft via AD klein jaar (!) geduurd voordat het horloge terug was.

3 likes

Oef. Dat is idd wel erg lang. Tnx. Ga ik daar rekening mee houden, valt het hopelijk mee :sweat_smile:

Horlogereparaties duren vaak veel langer dan andere objecten.

1 like

Je had toch een Colt 44? Daar zou je geen waterschade bij verwachten… Hopelijk is ie snel terug.

1 like

Zelfs een Rolex is niet waterdicht als de pakkingen niet tijdig vervangen worden dus wat maakt de Colt 44 zo speciaal volgens jou?

Klopt. En idd. Uiteindelijk was het horloge slecht geserviced toen ik het aankocht (in “uitstekende” staat). Je zag vingerafdrukken zitten op het glas aan de binnenkant en een scheur in het glas. Heeft de AD gelukkig beaamt dus het wordt allemaal netjes geregeld, maar goed. Afwachten dus…

2 likes

Ah duidelijk. Dacht dat je hem nieuw had aangekocht, vandaar. @YY77 : gerustgesteld?

2 likes

Mijn Omega PO is bijna 4 maanden weg geweest voor een uurwerkreparatie annex servicebeurt bij Omega in CH. Toen ik hem terugkreeg van de AD was het horloge weer alsof hij nieuw uit de vitrine kwam. Het was het wachten meer dan waard.

1 like

Die stille hoop heb ik ook. Dan wacht ik inderdaad graag. :hugs:

Duurde bij mijzelf ongeveer 8 weken onder garantie. Toen heb ik gemaild en gaven ze aan dat ze op een nieuw onderdeel uit zwitserland wachten. Paar uur later mailtje dat die klaar was. Dus kan wel even duren. Nu moest ik een keer terug door een hardnekkig probleem en die keer daarna was wel veel sneller.

Na 8 weken een vraagje sturen of ze een update hebben kan naar mijn inziens wel. Een antwoord kan gerust stellen.

1 like

Daarom ga ik nooit naar fabrikant voor reparaties, gewoon goede horlogemaker in de buurt… Niet zo’n rip off… alleen met AP, Patek etc is het wel verstandig…

1 like

:roll_eyes::woozy_face::expressionless::pensive:

1 like

Twee maanden, ik heb wel eens twee jaar moeten wachten… (Wish I was kidding)

3 likes