Ervaringen: Rolex Air King Precision 14010

Beste forumleden,

Ik zit te denken om mijn Frederique Constant weg te doen en een Rolex horloge aan te kopen. Mijn interesse gaat naar deze Rolex Air King Precision 14010: https://www.trophieswatches.com/collections/watches/products/rolex-air-king-precision-14010-1995-006

Ik wil ga deze week eerst een bezichtiging bij trophieswatches.com doen. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik hoor het graag!

3 likes

Dat klinkt als een mooie upgrade.

En dat is een mooie Air King. Het enige waar ik aan denk is het verschil in diameter. Ik weet niet welke FC je hebt, maar die is wellicht forser.

Of de Air King iets voor jou is, zie je het beste bij passen.

Beste WilSeiko.

De Frederique constant die ik nu op dit moment draag is 38mm. De overstap is dan niet zo groot naar een 34mm. Ook de bezel van de Air King doet het groter lijken, vindt je niet?

Een horloge lijkt groter of kleiner, 34 is 34, 38 is 38.

Je hebt een mooie geselecteerd, tijdloos, ziet er strak uit, vind het ook een nette prijs. Pas het, kijk in de spiegel, kijk op de pols. Goed gevoel? Kopen en genieten!

1 like

Beste tjeerd,

Ja daar heeft u gelijk in. Heb geen hele grote polsen en denk dat de Air-King best goed staat. Ik denk een maat groter 36mm gelijk een stuk duurder wordt?

1 like

Ik heb pols 17 / 17.5cm en zo staat de 34mm

2 likes

Ziet er echt gaaf uit die Air King. Komt zeker van een Recenter jaar JDrebel?

1 like

@PieterVonk 2001, maar weinig gedragen. Gekregen als erfstuk

34 mm kan heel mooi staan.
Aparte bezel !
Ik vind hem mooi en de prijs is niet bizar.
Als hij echt klikt en mooi past (inderdaad spiegel kijken) scoren die Rolex !
Nadeel is wel dat je voor dit bedrag weinig Rolex keuze hebt, dat naakt het lastig om bij een klien beetje twijfel weg te lopen.
Heel veel plezier !!!

@mr_brakke daar heeft u zeker gelijk in. De soort Turn o Graph bezel spreekt mij wel aan en de prijs indd ook.

1 like

Ik hoor het al… dat wordt ophalen !

Haha, indd grote kans @mr_brakke

Niet per se, maar wel via de dealers. Je kunt een leuke datejjst voor 3000€ kopen of een paar honderd meer, maar dan wel eentje uit een vroegere periode (jaren zestig of jaren zeventig)

@tjeerd jaren 60/70 is wel erg oud. Vind juist de iets modernere blauwe wijzerplaat mooi. Ik ga morgen langs en passen!

1 like

Maak morgen eens een wristshot dan en een foto van jezelf door een ander. Als ik jou was, kocht ik ‘m. :metal:t5:

Ga ik zeker doen @tjeerd

Erg mooi horloge, draag je deze nog steeds?