Ervaringen smartwatch Alpina en Frederique Constant

De smartwatches van Alpina en Frederique Constant zijn nu ruim een jaar op de markt. Ben aan het overwegen om er een aan te schaffen. Ben er inmiddels achter dat de uurwerken van beide horloges gelijk zijn. Vind persoonlijk de Alpina iets sportiever, maar heeft er iemand ervaring met deze horloges. Het mooie van deze horloges is dat ze er echt uitzien als een ‘traditioneel’ horloge. Alvast bedankt

1 like

Geen ervaring, maar toch wel even een plaatje omdat ze zo mooi zijn:

2 likes

Vind de Alpina wel erg geslaagd kwa uiterlijk!

Is dat een smart watch?!

Yep. Mooi he?

Nou inderdaad, kan er niet bij… Ik ga even Googlen… :wink:

2 likes

Ik heb vorig jaar een presentatie van Patrick Meulenbroek (accountmanager FC/Alpina) bijgewoond bij HA Juweliers. Het zijn inderdaad mooie horloges, simpel te bedienen via de app.

1 like

Die van FC is ook niet verkeerd

3 likes

Ik vind het ook wel wat. De Alpina met zwarte dail staat op MP te koop:

http://link.marktplaats.nl/m1117594323

1 like

Vind het ook wel wat, zie videofragment https://www.youtube.com/watch?v=A-nX2_OdRY4
Mij voorkeur gaat uit naar de Alpina Black.

Ik heb dat Youtube filmpje gezien, maar snap niet echt wat hier nou smart aan is? 90% wat je op die app ziet, kun je met je telefoon alleen ook. Kennelijk wordt de definitie smartwatch nogal breed uitgelegd (omdat het hip is?).

Ik versta onder smartwatch dat je de wijzerplaten kunt aanpassen en wisselen, en meldingen op je display krijgt over mail, whatsappjes, etc.

Als ik moet kiezen tussen een mooi horloge wat ook enkele smartfuncties heeft of een lelijk lcd scherm waar ik een “neppe” wijzerplaat op kan gooien dan weet ik het wel. …
Ik heb een moto 360 gehad, en ook nog zelfs een smartwatch waar een simkaart in kon zodat die standalone kon werken.
ik snap de meerwaarde maar je kijkt er toch de hele dag tegenaan. Waarbij je ook nog eens 24/7 wordt afgeleid door allerlei berichtjes en meldingen. Telefoon kun je tenminste nog uit het zicht leggen.
Maar goed ieder z’n eigen ervaring, dit is enkel mijn ervaring ermee.
Kortom ik ben wel fan van de Alpina. :sunglasses:

1 like

Ziet er best mooi uit, de Alpina. Maar het is toch vooral een dure stappenteller. Maar dit toch liever dan de smartwatches die in een dag leeg zijn enzo.

1 like