Ja er staat ‘Movement: Quartz’ geen solar quartz. Maar wellicht is het solargedeelte een losse module.
Voor sommige weggebruikers en alle voetgangers en fietsers in de grote stad A wel ja
Dat bedoelde ik ook ik zou altijd het gevoel hebben met een gerebadgde Citizen te lopen. Die ‘slechts duizend euro te duur’ sloeg vooral op die specifieke horloge. Dus ik ben het met je eens.
Een solar 20atm Citizen heb je voor max 500 euro, vaak met radio controlled tijd. Stel dat je een schofterige ‘merk mark-up’ van +100% hanteert en voor de betere afwerking nog eens datzelfde bedrag erop gooit. Dan zou ik er nooit meer dan €1.500,- voor uitgeven. Theoretisch dan.
Maar zo werkt de horlogewereld niet. Toch zit er een vreemd soort logica in het geheel
Bijgaand de gebruiksaanwijzing van de E168
Overigens hebben ze bij LPJ naar het schijnt de basis gebruikt te hebben. Veel plastic door metaal vervangen, zie het als een flinke upgrade van de E168.
Uiteindelijk was een HAQ natuurlijk de betere, logische en juiste premium optie geweest.
Je bedoelt High Accuracy Quartz? Dat zou ik wel willen inwisselen voor solar. Batterij wissel is een beetje een bummer. Dan moet er ook een WR test gebeuren ect.
Kennis van mij heeft deze onlangs nieuw gekocht. Eenmaal gepast.
Toch wel cool

Yep. Met een solar module. The Citizen beheerst deze techniek. Evenals het gebruik van titanium. Maar dat is weer een andere discussie.
En weer terug naar de TH Solargraph.
Tja, ‘te gortig’ of niet, ‘exorbitant’ of niet, in de horlogehobby gaat het toch vaak over ‘kwaliteit en (merk)beleving’. Dit verklaart wellicht waarom modellen als de Speedmaster en de Submariner hier op HF, en onder horlogeliefhebbers in het algemeen, zo ongekend populair zijn. Even voor de duidelijkheid: die modellen kosten heel wat meer dan een TAG Heuertje.
Nou loop ik al een tijdje rond op HF en gelukkig is het de laatste jaren beter geworden, maar het blijft toch opvallend dat, als het gaat om TAG Heuer, sommige mensen ineens extreem ‘prijsbewust’ lijken te worden. Ik draag dit merk nu een jaar of 30 met veel plezier en er is er nog nooit een stuk gegaan, ondanks intensief gebruik. Je koopt dus gewoon een kwaliteitshorloge van een merk dat z’n sporen heeft verdiend in de horlogewereld (o.a. stond het aan de wieg van de automatische chrono). Maar ja, TAG Heuer is een ‘premium merk’, dus naast uitstekende kwaliteit en heritage ook een stukje merkbeleving en horloges die er gewoon heel goed uitzien. Vind je dit gaaf, dan zou ik er zeker voor gaan. Maakt het allemaal niet zo uit, dan zou ik inderdaad lekker een Citizen kopen. Niks mis mee verder, natuurlijk.
Nou ja, zo sta ik erin.
Ik heb de onderste. Voor mij is het het ideale horloge op dit moment. Licht (heel licht), goede pasvorm omdat het fijn te verstellen is en persoonlijk vind ik de kleur echt geweldig. Ook het feit dat deze niet zo glimt vanwege de afwerking. Ik krijg er best wat leuke opmerkingen over.
Wel heb ik goed gekeken of de seconde wijzer mooi op de streepjes uitlijnt. Dat schijnt nog wel eens niet goed te zijn en dat is wel zonde voor dat geld.
Ik draag deze nu al een half jaar iedere dag en heb de andere niet meer aangeraakt.
De prijs is wel aan de hoge kant ondanks ik het een geweldig horloge vind.
Iconisch model???
Als er geen TAG op de plaat stond……
zou alsnog voor de TAG gaan, echter niet bij een AD kopen maar ergens met 30% eraf
Bedankt voor je antwoord!
Heb je wat wrist shots?
Groeten Martijn