Ervaringen TAG HEUER AQUARACER SOLARGRAPH

Hallo HF

Ik vroeg me af of er hier onder de gelederen mensen zijn die in het bezit zijn van de solargraph titanium dan wel de Carbon versie. Zo ja wat vinden jullie er van? Het lijkt mij een ideaal vakantie horloge alleen hij is in mijn ogen net 1000 euro te duur.

Groeten Martijn

Voor de duidelijkheid het gaat dus om een van deze twee:

5 likes

Koop een Seiko of Citizen, dit is peperdure onzin.

6 likes

Waarom ‘net 1000 euro te duur’? Een Seamaster is een stuk duurder.
Dit zijn gewoon kwalitatief uitstekende horloges van een merk met een mooie heritage. Is dat niet zo belangrijk, dan zijn er zat alternatieven.

8 likes

Zit wat in.

Maar hier zit ook wat in :grin:

Solar Carbon TAG :yum:

3 likes

Ik heb het horloge gepast, niet gekocht. Prachtige toolwatch. Mooi, inmiddels klassiek, Aquaracer design. IMHO. En in de titanium variant, draagt het horloge echt heerlijk.

Het uurwerk, de TH50-00, is van La Joux-Perret en naar het schijnt gebaseerd op een Citizen E168. Sinds 2012 is Citizen eigenaar van LJP en is het gebruik van een dergelijk uurwerk niet alleen een logische maar ook zeer betrouwbare keuze.

Prima. Een degelijk uurwerk. Wel een gemiste kans wat mij betreft. Waarom niet gekozen voor een HAQ? Dat was in ieder geval qua prijs, in mijn ogen, gerechtvaardigd.

Voor wat het waard is.

4 likes

Hmm, staat nergens dat het hier een solar movt. betreft.

Maar met een eco-drive titanium saffier heb je dus in principe hetzelfde specs-pakket, nieuw voor ca. 300 pietermannen te bemachtigen :grin:

Ik begrijp het echter wel. Je koopt met de Aquaracer een klassieker, een iconisch model. En dat is zeker een belangrijk punt. Een Citizen is geen TAG.

2 likes

Over uurwerk kan ik je niks over vertellen, maar een keer in winkel gepast. Ding is zo licht, dacht echt dat ik een speelgoed horloge om had.

3 likes

Ik heb ze beide omgehad in de winkel. Prachtige horloges met een eigen smoel en zat perfect. Kijk er nog weleens naar, maar zou hem liever met de kop eraf kopen😉

Ook zou ik liever een haq hebben ipv dit uurwerk.

1 like

Voor dit geld koop je een The Citizen met hun geweldige A060 uurwerk en perfecte afwerking. De TAG ziet er leuk uit en solar is uiteraard fijn, maar bedenk of je zóveel wilt betalen voor een merknaam

1 like

Ik heb de onderste gepast, maar niet gekocht. Het is een toolwatch pur sang, met zijn volledig gebrushte kast.

Mooie wijzerplaat, mooie maat, maar voor mij te tooly. Ik ben net een ekster, dus voor mij moeten er dingen glanzen, anders heb ik niet het idee een juweel te dragen.

Los van de door @Piede genoemde The Citizen kun je met een beetje zoeken voor hetzelfde geld een Seiko Marinemaster 200 scoren. Ik vind mijn SJE099 bijvoorbeeld langs elke maatstaf een mooier horloge, als ik eerlijk ben.

De stalen versie is veel goedkoper, en ik vind hem aardiger, maar ik trek PCL niet. Als ik die zou kopen zou ik met de band naar dik wakker gaan om hem helemaal te laten bruggen.

1 like

Thanks voor de antwoorden!

Zelf was ik wel gecharmeerd van de looks en het solar idee, hierdoor is het een mooi grab and go horloge. De Carbon versie is dan weer iets aparter in mijn ogen met het lume in de bezel verwerkt. Ik heb hem nog nooit iemand zien dragen, ik gok dat er geen mega aantallen van verkocht worden.

2 likes

Zo’n zware klomp staal? Sinds ik een tijdje titanium draag ben ik klaar met staal. Volgende stap, carbon, maar zoals we weten gaat dit snel in de papieren lopen :grin:

1 like

€3.100,- vind je slechts duizend euro te duur? Wow.
Ik weet dat deze hobby niet door (rationele) financiën gestuwd wordt, maar dit is wel heel gortig.

Mijns inziens is Citizen eerste keuze voor een titanium toolwatch.

2 likes

Als je het eenmaal gewend bent wil je niets anders :+1:

Ik bedoel er mee dat ik persoonlijk het 1000 euro te veel vind voor wat je er voor krijgt.

Niet dat 3k veel geld is voor een horloge an sich.

Are you sure? Dat is een exorbitant hoog bedrag voor een sporthorloge. Of je nu miljonair bent of niet.

Hmm, misschien begrijp ik je verkeerd maar ‘Solargraph’ was wellicht de weggever?

2 likes

Maar het staat nergens in de specs van de E168 movt. Zie bovenstaande.

Insufficient charge warning en overcharge prevention in de specs geeft wel aan dat hij geladen wordt, al mag dat wel wat duidelijker inderdaad.

1 like

Oei, dan is een stoplicht ook ingewikkeld. Bij geen enkel stoplicht staat uitgelegd hoe het werkt :sweat_smile:

Maar OT, een Citizen E168 is idd een solar movt.

2 likes