Ervaringen/tips Seiko Velatura serie

Beste cmejewellery,
Ik wil je even verbeteren.
Een ‘‘gewone’’ kinetic heeft een gangreserve van 5 to 6 maanden.
Dan is er nog een kinetic uitvoering die een gangreserve heeft van plm 4 jaar.
De laatste is de premier kinetic serie.
Groet,
Jan

Is er dan ook nog verschil in nauwkeurigheid van de uurwerken onderling?

Als ik dan ook nog een opmerking mag maken :wink:
De eerste kinetics hadden een gangreserve van een paar dagen, de latere een ganreserve van idd 5-6 maanden.
De premier serie, of eigenlijk het auto relay uurwerk, heeft niet echt een gangreserve van 4 jaar.
Tenminste, in mijn ogen is een gangreserve de tijd die het uurwerk door blijft lopen zonder dat het gedragen wordt.
De auto relay functie is een power save functie.
Na 72 uur niet gedragen te zijn gaat het horloge in een slaapstand. Pakt men het horloge dan binnen 4 jaar weer op, gaat het weer automatisch naar de juiste tijd.
Als het ook nog om een perpetual calendar gaat, dan blijft de datum wel doorlopen.

De uurwerken lopen eigenlijk op de batterij, en hebben als ik het goed heb dan ook de nauwkeurigheid van een quarts.

Ik leer hier met de minuut(tu):~ Hoe dan ook, ik wordt steeds warmer van de Velatura serie. Ik zit alleen te twijfelen tussen een Yachting timer en een direct drive.
Ik begin trouwens wel steeds meer bewondering te krijgen voor de techniek van Seiko.

Ik wil je niets opdringen hoor maar ik zou voor de rosé Velatura direct-drive gaan krijg je zeker geen spijt van(tu) De Yachting Timer is dacht ik meer voor zeilers onder ons8-)