Ervaringen/tips Seiko Velatura serie

Goedendag mede forummers,

Ik ben van plan om op zeer korte termijn een model uit de Seiko velatura lijn te kopen. Het formaat en design van de meeste modellen spreekt me erg aan.

Nu is mijn vraag, zijn er hier forummers met tips of ervaringen over/met deze klokken

alvast bedankt voor de reacties!

gr Martjan

Is m’n vriend z’n lievelingshorloge.
Heeft ook 2 premiers, met allen geen problemen.

Welke je ervan ook kiest, je kiest in ieder geval voor topkwaqliteit van een manufactuur (tu). Verder vooral je eigen smaak/voorkeur qua model volgen.

groeten,
Niels

Dit is de mijne. Het is een tophorloge dat zeer precies loopt en een uniek uurwerk heeft. (mits je een direct drive koopt)
Hij is boendien een stuk goedkoper te krijgen dan bij de AD zodat je ook nog geld voor een andere klok overhoudt. :wink:

Ik heb zelf ook een Velatura direct drive, maar dan de blauwe. Een dijk van een horloge. Loopt stipt op tijd. Je moet wel een redelijke pols hebben want het is een grote en zware klok. Ik heb het horloge bij Gerrit Nanne gekocht (Seiko5). Goede service.

hallo martjan
een horloge uit de velatura serie is een brok degelijkheid.
ik heb de mijne nu een dik half jaar en bevalt me prima.
maar kan alleen spreken over de mijne, dat is de velatura chronograaf diver 200m
dit is de enige duiker in de velatura serie, en ook de enige quartz.
maar door zijn duikersuitvoering ziet hij er wel imposanter uit als de andere velatura’s.
maar het is aan jou voor welke uitvoering je gaat, maar welke het ook word het zijn stuk voor stuk prachtige degelijke zware klokken.
ik wens je dan ook veel suc6 bij je keuze.
mvg arie.
hierbij een paar foto’s van mijn velatura.



Ik heb dezelfde Velatura (direct-drive) als dreski en zoals hij ook al zegt het is een tophorloge zeer degelijk en tot nu toe geen problemen;) Kun je gerust kopen(tu)

Heb dezelfde Velatura Diver als Arie, een hele mooie klok, heb hem nu bijna 1,5 jaar en helaas is nu wel de stopwatch functie kapot… volgens mij is er een beetje vuil tussen gekomen want het bovenste knopje is gewoon niet meer in te drukken… binnenkort maar even wegbrengen om hem na te laten kijken voordat de garantie weg is.

Overigens is het verder een hele degelijke klok en van zeer goede kwaliteit, hij is nog steeds net zo mooi als toen ik hem kocht en hij is van hele goed kwaliteit, vind het ook fijn dat de diver wat “imposant” is en je echt het gevoel heb dat je iets om je pols hebt hangen.

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik dacht dat de Direct drive een quartzuurwerk was en dat eigenlijk alle Velatura modellen quartz waren? Anyway, ik vindt ze vrijwel allemaal top. Vooral die van Dreski vindt ik erg mooi, enige probleem waar ik tegen aan loop is dat ik dan 17 ben en of rosegoud dan wel staat. Ben over 2 weken trouwens wel 18. Verder vindt ik de wijzerplaat van de Yachting Timers ook erg mooi.

jmr Schreef:

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik dacht dat de
Direct drive een quartzuurwerk was en dat
eigenlijk alle Velatura modellen quartz waren?
Anyway, ik vindt ze vrijwel allemaal top. Vooral
die van Dreski vindt ik erg mooi, enige probleem
waar ik tegen aan loop is dat ik dan 17 ben en of
rosegoud dan wel staat. Ben over 2 weken trouwens
wel 18. Verder vindt ik de wijzerplaat van de
Yachting Timers ook erg mooi.

Rosegoud staat ook bij jonge mensen hoor. :wink: Zeker als het zo een modern model is. En met een direct drive uurwerk heb je meteen iets heel speciaals.

arie Schreef:

ik heb de mijne nu een dik half jaar en bevalt me
prima.
maar kan alleen spreken over de mijne, dat is de
velatura chronograaf diver 200m
dit is de enige duiker in de velatura serie, en
ook de enige quartz.

Klopt niet helemaal,
er is ook nog een chrono uitvoering in 3 verschillende wijzerplaten met een quarts werk.

De velatura serie heeft in een groot deel van de modellen een kinetic direct drive uurwerk.
Dit is eigenlijk een combinatie tussen een quarts, een automaat en een handopwinder.
Het uurwerk bevat een oplaadbare batterij die door een vliegwiel zoals in een automaat zit opgeladen wordt. Echter deze batterij kun je ook handmatig opladen door aan de kroon te draaien, zoals bij een handopwinder.
De gangreserve is een maand.

Klopt niet helemaal,
er is ook nog een chrono uitvoering in 3 verschillende wijzerplaten met een quarts werk

dat wist ik niet, heb die uitvoeringen ook nog nooit gezien.
heb je toevalig een link naar plaatjes ervan.
mvg arie.

http://www.seiko.nl/products/velatura/alarm_c.aspx

bedankt voor de tip, deze was me nog nooit opgevallen.
grt arie.

Heb ook een direct drive gehad. Erg degelijke horloge kon alleen maar moeilijk wennen aan het enorme gewicht.

Zit zelf ook naar de velatura met horlogehoud te kijken, punt is dat de rest van me sieraden, ketting armband allemaal zilver zijn, ben bang dat dat niet echt staat…

Even een vraagje tussendoor als dat mag?

Wat is het verschil tussen een gewone kinetic en een kinetic direct drive:(

Gewone kinetic heeft over het algemeen een gangreserve van een paar dagen, de direct drive een maand, en de directdrive is ook handmatig op te winden.

Oke duidelijk, weer wat geleerd:~