Ervaringen Tissot ttouch

Heeft iemand ervaring met de Tissot ttouch? Het lijkt me een prachtig horloge…gezien alle mogelijkheden echter ook gevoelig voor storingen.

geen ervaring, maar schijnt gewoon echt een goed horloge te zijn.

ik weet niet of het waar is maar een dealer kreeg hoofdpijn van dat ding.
Het had te maken met de waterdichtheid.
Hij zei dat de T Touch absoluut niet geschikt is om te badderen.
Nogmaals het is mij verteld…

ik zou het ook denken, maar heb als ik bij een juwelier kom waar hij ligt ook die vraag gesteld en dan ontkennen ze dat,…,( kan natuurlijk ook verkoop truuk zijn)

Hallo Fleur,

Stuur eens een PM naar robbie409, ik weet dat hij veel ervaring heeft met de TTouch.

p.s. hij verkoopt ze ook voor een leuk prijsje.

Ik heb mijn eerste al 4 jaar, probleemloos.
Ook mee gesnorkeld, 8 meter diep is geen probleem.

De stalen of titanium band ervan is super! En de batterij gaat zeker 4 jaar mee, want ik heb nog geen nieuwe erin gedaan.

ps
Ik sta op tafel G18 volgende week zaterdag op de Rikketik-beurs, daar kun je een aantal T-Touches bekijken.

Ik heb mijn T-Touch sinds 2003 of 2004. Nooit een probleem mee gehad. De batterij gaat inderdaad al tijden mee. Ik zou echter ten sterkste afraden om het horloge onderwater te gebruiken aangezien er een barometerfunctie inzit. De kast heeft aan de achterkant ook kleine openingen. Nog afgezien van het feit dat Tissot het zelf afraad weet ik uit ervaring dat drukmeters lang niet allemaal vochtbestendig zijn.

Guus

Hij wordt geadverteerd als 3atm, als ik me goed herinner. Volgens de algemene wijsheid hier betekent dat dat je er niet eens mee zou kunnen douchen. (tenzij je vertegenwoordiger bent natuurlijk, en schade gewoon als een onkostenpost kunt afschrijven :stuck_out_tongue: )

Volgens mij zijn dat geen openingen aan de achterkant, lijkt me heel erg stug.

Ik heb tot twee maal toe bijna de aankoop gedaan er er toch vanaf gezien. Het is erg veel geld voor wat het is (tenzij je er een uit Hongkong aan de haak kunt slaan voor 300 euro).

Ik raad je aan toch eens te zoeken met google in de nieuwsgroepen. Je komt dan behoorlijk kritische threads tegen. Roestvorming in het horloge, Pingpongende hoogtes, geen licht functie voor het LCD schermpje, falende horlogebanden (metaal). En voor de duidelijkheid… een Zwitserse juwelier zei eerlijk dat hij spatwaterdicht is en niet meer dan dat. Niet mee zwemmen, niet mee douchen! Tja waar koop je nu een stoer buitensport horloge voor?
Kijk voor die categorie liever naar Suunto. Gaat het om de tijd alleen zoek dan een ‘ragger’ zoals hier op het forum veel voorbij komt (de Seiko duikertjes).

Ik moet toegeven. Ik heb er vorige week nog een gepast. Een titanium uitvoering. De band was voor mijn smalle pols al te strak. Schakeltje er bij kon maar dan kwamen er kosten bij.

Volgens mij heb ik dezelfde juwelier gesproken. :stuck_out_tongue:

Misschien heb ik een heel bijzondere maar de mijne heeft aan de achterkant in de smalle buitenste chromen ring rondom openingen. Ik weet niet of ze doorlopen naar binnen omdat ik het horloge nog nooit open heb gehad. Zo goed is ie dus :wink: Ik kan mee voorstellen dat die voor zowel de barometer als het alarm gebruikt worden.

Ik heb hem dus nooit (echt) nat laten worden en ben er erg tevreden over. De titanium versie heeft als leuke bijkomstigheid dat hij erg licht is. De meeste mensen vragen of het horloge zwaar is en dan laat ik ze het altijd even vasthouden.

Guus

Eigenlijk zouden ze een versie moeten uitbrengen die wat meer kan hebben, waar je op z’n minst mee kunt zwemmen… Ik weet niet precies welke functies je daarvoor op zou moeten geven… wat zijn nu de functies die het nuttigst zijn voor het betere reiswerk? Het kompas, uiteraard, maar wat nog meer?

Een kompas??? Een horloge met wijzers, de zon en een beetje kennis van navigeren is voldoende en is dus een kompas. Beter steek je het geld in een gps zoals de Garmin 60CS(x). Goedkoper dan de T-Touch, zelfde functies en veel meer…

:)