Onlangs had ik al een post gemaakt in de techniek categorie voor het te werk gaan met crystals. Hierbij had ik dit horloge geplaatst. (Ik ga er nog aan beginnen klussen)
Ik kan er zelf bijzonder weinig informatie over vinden. Ik hoop op dit forum wat meer info over dit horloge te vinden. Wat is het verhaal achter het merk? Zijn er bepaalde dingen waar in nog op moet letten?
Ik heb dit horloge gekregen/gevonden tussen de collectie van mijn grootvader. Helaas kan hij me hier zelf weinig over te weeg brengen.
Benieuwd of er iets uit de bus komt.
Groetjes
Jokke
Voor zover ik zelf kan vinden zou dit een WW2 exemplaar zijn wat het wel extreem leuk maakt Verder zijn enkel de nummers 2598 in de casing te vinden. Hopelijk weet iemand wat meer
Mikrolisk zegt al iets over het merk. Dat is een begin.
Zou je een foto van het binnewerk / uurwerk kunnen posten?
Als we er achter kunnen komen welk uurwerk er in zit zegt dat misschienook iets over de achtergrond of herkomst van het horloge en dan is het waarschijnlijk ookk beterte dateren.
Ik kan het kaliber niet zo gauw thuis brengen. Staat er hier ergens iets onder de balans?
Nog even verder spitten…
Ik denk zelf een AS 1123?
Zowel Ranfft als Emmywatch dateren dit kaliber op ca. 19 40. Ranfft met een vroege versie te zien aan het ontbreken van een shoc protectiom, het Emmywatch heeft zo te zien een Incabloc, dus misschien een later exemplaar.
Ik hou 't op een broertje of neefje. Maar welke?
Ze zijn allemaal van tussen jaren '40 en '50. Daarmee is het horloge in elk geval behoorlijk gedateerd. En als het uurwerkje loopt is een service voldoende toch? Passende onderdelen genoeg, denk ik…