Eska / Royce (S. Kocher) Only

Beurtje volgt. Hij hangt nu aan de kerstboom.

3 likes

Ik kwam net deze tegen op Vinted voor 255,- euro.

3 likes

Dat is een leuke, met beide merknamen erop - hij staat al een tijdje te koop.

1 like

6 likes

Het laatste pakketje van dit jaar is binnen met deze aparte kastvorm en wijzerplaat.

Er zitten wat schoonmaakresten aan de binnenkant van het glas. Het glaasje zelf moet nog gepolijst worden. Uurwerk loopt top.

5 likes

Mijn inbreng voor de HF Foto Challenge #134: Winter :snowflake:

The making of

Heel de dag met deze op pad, gelukkig niet in de file, maar met de slee.

Avondwissel

6 likes

Daar is ie dan, beurtje gehad van @Serge2 waarvoor dank weer :+1:

Weet nog niet of dit bandje blijft

7 likes

Heel gaaf!

Royce uit de jaren heeft meestal 20mm bandjes, deze vast ook, dus daar zou ik naar kijken en tot die tijd deze laten zitten. :sunglasses:

1 like

Bandje is ook iets te klein

1 like

Ja, daarom de 20mm tip.

1 like

Die is onderweg naar NL

Ben heel benieuwd

4 likes

Wow! Goed geshopt! :clap:t3:

Het moderne Eska stuurde gisteren een mailing:

Key specifications:

•⁠ La Joux-Perret L113 manual-winding movement
•⁠ 316L stainless steel case – 38mm diameter
•⁠ Expanded sapphire exhibition caseback
•⁠ Enamel dial – Bi-compax layout
•⁠ Drilled lugs – Oversized crown
•⁠ Includes both a grained calf leather strap by Jean Rousseau and a “beads of rice” steel bracelet
•⁠ Delivered in a premium box with cork travel case
•⁠ Assembled and regulated in Besançon, France
•⁠ Retail price: €2,075 (excl. VAT)

2 likes

Mooi bandje gevonden

7 likes

Mooi !

1 like

Binnen, bijzonder model.

3 likes

@Dutchspur en @Kever veel draagplezier allebei!

1 like

Jep, dat bandje staat veeeeel beter!!!

1 like

De voetballer Pélé had een mooie horlogeverzameling. Naar het schijnt had hij ook iets van een verbintenis met Eska, een merk dat in Brazilië groot was. Helaas kan ik daar weinig over vinden, behalve een verwijzing op de moderne Eska site dat Pélé een Eska droeg en een foto in Europastar.

Wel stuitte ik op deze Samuray:

Deze was van Pele

Maar dan loopt het spoor dood.

Samuray is een merk dat nergens op de radar is verschenen. Het merk heeft 1 hit op Hf, eentje op Reddit en een verwijderde Mp advertentie van een jump hour. Op YouTube zie ik alleen een vette Jump Hour.

Het merk maakte dus typische jaren 70 horloges en ik herken er vooral Royce- en Eska-achtige trekjes in, zelfs in de Jump Hour. Maar ik heb natuurlijk een roze bril op. De coin watch van Pélé kan alleen aan S. Kocher gelinkt worden als de deksel open is, maar helaas heb ik alleen de foto hierboven.

Samuray wordt op Mikrolisk in zijn geheel niet genoemd. Er is verder ook nergens een bevestiging van het Eska en Pélé verhaal op de Eska site, dus dit moet misschien van een oud, geprint artikel komen. Ook in het Portugees vind ik niets, maar wel veel Eska’s op de Braziliaanse marktplaatsen… O jee!

1 like

Linkjes plaatsen lukt me nog niet, bijna Lvl2! Dus jullie moeten het met screenshots doen.

2 likes