Eska / Royce (S. Kocher) Only

Ja hè? Dat doen ze goed. Niet meer marge pakken, maar het leuk houden voor een grotere groep.

In de jaren 80/90 waren er ook van die betaalbare (in mijn ogen spuuglelijke) Valjoux-aangedreven maanfase horloges voor relatief weinig geld. Vaak aangeboden met nietszeggende plakmerken. Bas en ik hebben er eentje gevonden met Royce erop, maar dat zal één van de laatste stuiptrekkingen geweest zijn van het merk:

In mijn optiek heeft dit weinig te maken met het merk Royce dat ik zo gaaf vind. Dit oogt meer als dat juweliersgrut van Boccia met een Royce logo erop.

Dan liever die nieuwe Eska. Zelfde prijs. :wink:

2 likes

Ik kwam nog wat variaties tegen op de Royce Amphibian.

Andere wijzerplaat dan de mijne, en de bezels nog in het plastic. 4 jaar terug verkocht voor 600 Dollar.

De mijne

Lijkt dezelfde kleur rood als mijn Monval en de Racine die ergens online te koop staat.

3 likes

1969

Deze twee kwam ik vandaag online tegen. De bovenste staat in de brochure van 1969. Veel eerder dan ik had ingeschat. Vet ding.

Trouwens, Royce lanceerde de Amphibian al in 1970, ruim voor de rest zulke cases aanbood, schijnt.

4 likes

6 likes

Prachtig, staat je goed. :ok_hand:t3:

1 like

Beurtje volgt. Hij hangt nu aan de kerstboom.

3 likes

Ik kwam net deze tegen op Vinted voor 255,- euro.

3 likes

Dat is een leuke, met beide merknamen erop - hij staat al een tijdje te koop.

1 like

6 likes

Het laatste pakketje van dit jaar is binnen met deze aparte kastvorm en wijzerplaat.

Er zitten wat schoonmaakresten aan de binnenkant van het glas. Het glaasje zelf moet nog gepolijst worden. Uurwerk loopt top.

5 likes

Mijn inbreng voor de HF Foto Challenge #134: Winter :snowflake:

The making of

Heel de dag met deze op pad, gelukkig niet in de file, maar met de slee.

Avondwissel

3 likes

Daar is ie dan, beurtje gehad van @Serge2 waarvoor dank weer :+1:

Weet nog niet of dit bandje blijft

5 likes

Heel gaaf!

Royce uit de jaren heeft meestal 20mm bandjes, deze vast ook, dus daar zou ik naar kijken en tot die tijd deze laten zitten. :sunglasses:

1 like

Bandje is ook iets te klein

1 like

Ja, daarom de 20mm tip.

1 like

Die is onderweg naar NL

Ben heel benieuwd

3 likes

Wow! Goed geshopt! :clap:t3:

Het moderne Eska stuurde gisteren een mailing:

Key specifications:

•⁠ La Joux-Perret L113 manual-winding movement
•⁠ 316L stainless steel case – 38mm diameter
•⁠ Expanded sapphire exhibition caseback
•⁠ Enamel dial – Bi-compax layout
•⁠ Drilled lugs – Oversized crown
•⁠ Includes both a grained calf leather strap by Jean Rousseau and a “beads of rice” steel bracelet
•⁠ Delivered in a premium box with cork travel case
•⁠ Assembled and regulated in Besançon, France
•⁠ Retail price: €2,075 (excl. VAT)

Mooi bandje gevonden

3 likes

Mooi !

1 like