Eszeha dames horloge rond 1950 - 1955

Ik heb een Eszeha gouden dames horloge waarbij het Baume en Mercier uurwerkje verscholen ligt achter een gouden klepje. Als dit klepje gesloten is dan lijkt het horloge meer op een armband dan op een horloge.

Eszeha is het merk van Karl Scheufele waarmee hij Chopard overnam. Na de overname van Chopard veerdween de naam Eszeha om later weer terug te keren bij Chopard - meestal bij speciale gelegenheden.

Zowel de kast als flexibele armband zijn gemaakt van 14krt goud.

Het horloge is in geode ataat en alles werkt naar behoren.

Een foto laat de gesloten klep zien waar achter het Baume en Mercier uurwerk zit. Er is een stempel zichtbaar met de letters “EdG”.

De andere foto laat de achterkant zien van het horloge. Aan het einde van de band is de tekst Eszeha en 585 ingegraveerd.

De laatste foto laat het uurwerk zien met geopende klep.

Ik heb het Chopard museum aangeschreven (waar men ook een afdeling Eszeha heeft
maar daar kon - or wou - men mij niet verder helpen). Ik heb ook Baume en Mercier aangeschreven en die geven aan Eszeha niet te kennen (deze person wit dus niet waar het over ging want Eszeha heeft veel uurwerken van Baume en Mercier gebruikt om in te bouwen).

Ik zou graag meer willen weten over dit horloge. Wie weet iets meer over dit horloge? Wie kent iemand die mij meer kan vertellen over dit horloge?

Bij voorbaat dank !

Mike

Hallo Mike, maar wat zou je nu nog te weten willen komen? Volgens mij heb je al aardig wat research gedaan dus ik vraag me af wat wij nog kunnen toevoegen.

Leuk klokje trouwens!

Hoi GSchoots,

Ik zou graag meer willen weten over:

• Exact jaartal horloge
  • Zijn er veel exemplaren van gemaakt? Gedurende welke jaren?
  • Is het een speciaal horloge or een regulier Eszeha horloge
  • Wat is de betekenis van de stempel met de letters “EdG”. Het horloge was van mijn moeder en ik weet dus dat deze letters geen realtie hebben tot een familienaam. Mijn moeder kreeg het horloge nieuw voor haar huwelijk. Mijn moeder left niet meer dus ik kan niet voor meer informatie bij haar terecht.
  • Waar kan ik meer informatie vinden over Eszeha? Zijn er boeken of publikaties met de gehele collectie? Het blijft vreemd dat Chopard “niets weet”.Hoe dan ook: Eszeha is het merk van Karl Scheufele die Chopard gemaakt heeft tot wat het vandaag de dag is.

Sorry als ik niet duidelijker ben geweest in mijn eerste berichtje.

Ja, het is echt een leuk klokje en bij elke gelegenheid komen er wel complimentjes en vragen over die “armband”. Zelfs door onbekenden bij de schouwburg b.v.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.