Ik ben benieuwd wat jullie mening is over de Longines Hydro Conquest 41mm
Voor zover ik heb kunnen vinden zit er een L157 ETA 255.122 Kaliber in.
Wat zijn de ervaringen met deze Quartz kalibers met 6 Jewels.
Het zal mijn eerst Quartz horloge worden in een voor mij iets hogere prijs klasse, En wil graag een goede keus maken. Het horloge vind ik prachtig. Maar het uurwerk moet wel jaren mee kunnen en repareerbaar zijn.
De reden dat ik over repareren van het uurwerk begin?
Mijn oog was eerst op een Tissot v8 gevallen maar bij nader onderzoek kwam ik verhalen tegen dat het uuwerk van de v8 niet repareerbaar was maar gelijk in geheel vervangen zou moeten worden.
De Longines Hydro Conquest is natuurlijk wel bijna 2x zo duur.
(Voor iemand die vooral Vostok en enkele iets duurdere Seiko’s gewend is is het nog best een flinke stap )
Maar als het een kwalitatief goed en repareerbaar/onderhoudbaar uurwerk is in de Longines heb ik het er voor over, Ik wil gewoon een stapje hoger.
Graag hoor ik jullie mening en ervaring met de Longines hydro conquest 41 mm en het L157 Eta 255.122 uurwerk.
Of het uurwerk goed te repareren is durf ik niet te zeggen. Een Eta 255.122 kost echter nog geen €100,- dus als er iets aan de hand is zal er eerder voor gekozen worden om het gehele uurwerk te vervangen omdat dit rendabeler is dan een reparatie. Ik zou voor de meerprijs van €190,- gaan voor de automatische versie, deze beschikt over een Eta 2824.
Of het Eta quartz uurwerkje goed te repareren is weet ik niet echt; er is hier op het HF vast iemand die dat weet
Maar…ik heb een heel stel Longines horloges, dus best veel ervaring met het merk. Ik heb de Hydroconquest quartz zelf gehad en kan je bevestigen dat dat een heel fijn horloge is. Goede afwerking- zoals je dat verwacht van een gedegen Zwitsers merk- en hoge kwaliteit materialen. Daarnaast elegant- zeker voor een duiker- wat het stokpaardje van Longines is: “Elegance is an attitude!”
Dit horloge is nu bij mijn neefje @RTM94 en die is er ook weer heel blij mee. Ik ben zelf een stapje verder gegaan, naar exact hetzelfde horloge, maar dan mechanisch met ETA 2824-2 automaat erin. Ook een topklokje! Ik draag 39 mm, aan een pols van 20,5 cm. Zie foto hoe de quartz bij mij stond:
Die 39mm staat erg goed op uw 20,5 cm pols.
Ik heb zelf maar dunne polsjes maar vrij vlak (17,5). Maar ben 42mm gewend. Nu zal ik zeker eerst de 39mm gaan passen.
Automaat ben ik wel even een beetje klaar mee (Momenteel). Ik wil een horloge die ik kan pakken en omdoen.
Ik ben er toch nog niet helemaal uit, Bij Certina zie ik ook leuke dingen staan.
Budget 500 tot 900 euro
Duiker of iedergval iets met een Bezel of Tachymeter
Goede stalen Bracelet.
Saffierglas
41 / 42 mm excl kroon
En niet geheel onbelangrijk een goed uurwerk. Die altijd onderhouden of gerepareerd kan worden. Ook in de toekomst.
Certina heeft eveneens ETA quartzbinnenwerken en hun horloges beantwoorden aan alle eisen die je stelt, prijs is sowieso stukje goedkoper dan Longines.
De Tissot V8 had ook een Eta uurwerk maar dat bleek ook niet veel soeps te zijn. In de zin van. Dat het niet repareerbaar zou zijn en ingeheel vervangen zou moeten worden bij een probleem. Durf dus ook niet blind op Eta af tegaan.
Die Tissot was waarschijlijk een chrono met G10 uurwerk, die zijn dichtgesealed en kun je inderdaad niks aan repareren.
Alle andere ETA uurwerken automaat of quartz zijn prima te repareren.
Zoals tomhster zegt, vaak worden quartz uurwerken gewoon vervangen.
Dat Klopt Floris
Het was de ETA G10.212
Ik vind het geen fijne gedachten dat het niet repareerbaar is.
Wie zegt mij dat over een X aantal jaar dat uurwerk nog leverbaar is en ik niet met een onbruikbaar horloge blijf zitten.
En betaal dan liever iets meer, Zodat ik een horloge heb wat als het moet levenslang mee kan.
Vandaar dat ik het buget verhoogt heb.
Momenteel staan de 2 Onderstaande op mijn lijst
De eerste is een Quartz de 2e een Automaat.
In princiepe vind ik een quartz Prima. Maar het gaat mij er meer om welke kwalitatief beter is. Qua uurwerk. Al gaat mijn voorkeur uit naar de Quartz
De certina ds action automaat is top.
Ik had er laatst 1 te koop voor 500 euro nieuw.
569 euro van worldtimers is iets aan de hoge kant.
Tussen de 450 euro en 500 euro is een nette prijs.
Veel succes
Je stoort je schijnbaar ergens aan?
Vanwaar zeverpraat?
Ik zeg niet dat alle Eta uurwerken slecht zijn, Maar na wat ik gelezen heb over de ETA G10.212. Durf ik er niet blind op te vertrouwen. Dat een uurwerk perse in geheel vervangen zou moeten worden, Spreekt mij idd niet aan.
Snap eigenlijk sowieso niet waar deze reactie vandaan komt maargoed…