ETA 2804-2 handopwinder of een ander caliber?

Beste mede horlogeliefhebbers,

Ik zou nu toch wel graag een handopwinder erbij willen hebben. Ik heb al een search gedaan op het forum maar heb nog wat vragen.

Ik zoek een simpele klok, mag zonder datum en hooguit met datum. Ik wil geen andere complicaties.Diameter 38 - 40 mm en prijs max €350,- Zelf ben ik uitgekomen bij deze Khaki Field Officer Handwinding Het lijkt mij een leuk horloge al ken ik het alleen van het net. De ETA 2804-2 heb ik verschillende verhalen over gelezen maar ik denk dat het wel een goed uurwerk is. Ik heb verder maar weinig horloges met handopwinder kunnen vinden rond dit budget. Zijn er nog andere andere alternatieven die overeenkomen met mijn wensen? Het hoeft niet per se een ETA, of dit ETA uurwerk te zijn. En ik hoor ook graag eventuele ervaringen met dit uurwerk.

Alvast bedankt voor het meedenken en ben benieuwd wat er nog meer is :+1:

@GMTplus1 heeft wat te koop staan , van Chr Ward.

1 like

Deze

1 like

Als dat die C5 is dan heb ik die gezien. Ik heb zelf nog een hele mooie dresser daar staan omdat ik die te weinig kan dragen. Zoek wel wat meer casual. Bedankt voor de tip, het is wel een prachtig exemplaar.

1 like

Die ja, erg mooi maar dat zoek ik dus niet.

Ik weet niet of je dit model wel eens in het echt hebt gezien ?
De kast is geheel mat maar de kroon is nogal shiny, voor mij was het een afknapper.

Ik heb de khaki nu een jaar en ben er erg content mee. Ik vind wel dat je het uurwerk goed hoort, maar dat zal wel zo horen denk ik.

1 like

Van die Hamilton? Was me niet opgevallen maar dat ga ik wel even bekijken en of het me zou storen. Thanks

1 like

Al die filmpjes heb ik wel gezien en meerdere keren :slight_smile: Ik ben wel benieuwd naar het uurwerk. Je zegt dat het lawaai maakt, dat is dan bij het opwinden? Is dat vergelijkbaar met het opwinden van een 2824-2?

Als het horloge loopt en het ligt naast me op mijn nachtkastje hoor ik het tikken. Heb ik bij mijn andere horloges niet. Zal denk ik de veer zijn.
Weet niet of andere hier een toelichting over kunnen geven. T is niet vervelend kan er wel van genieten.

Het is een fijn klokje voor weinig geld!

1 like

Dat stoort mij ook niet, dat is dan weer de charme van t mechaniek. Loopt het ook nog redelijk op tijd eigenlijk?

Zeker! Ik heb het niet getest! Als ik het vergelijk met mijn skx vind ik de Hamilton preciezer.

1 like

Bedankt voor je feedback. Er zijn nog niet veel alternatieven voorbij gekomen en die Hamilton is mooi.

1 like