ETA 2824-2 waarbij de rotor meedraait, wie weet een betaalbaar service adres

Ik heb een Horloge met een ETA 2824-2 waarbij de rotor meedraait met handmatig opwinden, ik denk dat die wel eens een beurtje kan gebruiken

Wie weet een betaalbaar service adres, misschien een medeforumgenoot, en wat zouden de kosten daarvoor eventueel kunnen zijn

1 like

Altijd handig om te zeggen van welke streek je bent, kan je iemand in de buurt vinden…

@Lowieke is wel iemand die jou hier perfect mee kan helpen.

Je hebt gelijk :sweat_smile: provincie Zuid Holland. Bedankt voor de tip :wink:

1 like
2 likes

Bedankt :slightly_smiling_face:

1 like

Je reversing wheels zijn niet meer in orde. Een duikje in lubeta v105 of het vervangen ervan is er nodig.

1 like

Aha, ik neem aan dat Lubeta v105 een smeermiddel is, ga ik uitzoeken, bedankt!

Een hele speciale specifieke schoon en smeermiddel ja

weet jij ook waar te verkrijgen en wat het kost? Want googlen helpt me nog niet echt verder :thinking:

Je kan het kopen via cousinsuk en het is niet goedkoop.

Ik heb het hier ook liggen. Pm me maar als je wilt dat ik je hiermee help. :wink:

Edit: kost bij cousinsuk 35 pond, plus nog zo een 13 pond aan verzendkosten

Kan niet verstuurd worden , brandgevaarlijk :smirk:

1 like

Dat dus. Ik haal het van eBay, Franse verkoopster. Ook duur, vooral de porto… Weet wel wat je er mee moet doen; het is een specifieke procedure met inweken, uitdrogen, residu wegdeppen… Niet zelf aan beginnen. Bovendien moeten de raderen eerst schoongemaakt worden. Hele werkje is - zoals je aangeeft - wel aan een schoonmaak toe waarschijnlijk.

1 like

30 pond nieuwe wisselraderen :ok_hand:

1 like

Heb ze nog nooit vervangen, bij wie dan ook. Krijg ze altijd weer goed genoeg bij een service. Als het echt niet gaat, heb ik ze wel in vrijwel nieuwstaat in een donorwerkje.

1 like

Dus het is niet een kwestie van wat in het uurwerk deppen en het loopt weer begrijp ik? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik denk dat je het beter aan een pro kan overlaten.

2 likes

Seriously dude. :rofl:

1 like

Gewoon de caseback verwijderen en een theelepel olijfolie over de rotor gieten :joy:

4 likes

Smeert trouwens supergoed in uurwerken, heb ik begrepen. Het bederft alleen in een paar weken tijd…

1 like

Zeker @BMWX6M
Ik heb van @genesis al een PB’tje gehad en een aanbod gedaan :ok_hand:

1 like