ETA 2824 Horloge Bouwen - Modificatie Onderdelen

Hallo!

Zojuist heb ik een ETA 2824-2 gekregen voor mijn opleiding horlogemaker, over een aantal weken moet ik er examen mee doen. Nou vond ik het horloge eromheen maar niks en ben ik aan het kijken naar opties. Heeft iemand tips voor hoogwaardige modificatie-onderdelen voor de ETA 2824? Ik kom op een aantal sites terecht die niet echt up-to-date lijken en lastig te navigeren zijn. Het liefst heb ik een zo klein mogelijke kast, daarbij zou een glazen achterdeksel leuk zijn. Ik denk eraan om de wijzerplaat en wijzers zelf ook te kiezen en een gedecoreerde rotor te installeren. Het horloge zou ik namelijk graag voor de leuk dragen na het examen, als aandenken.

Bedankt voor alle mogelijke tips, ze zijn allemaal welkom!

Groetjes!

1 like

Dit is best wel lastig. Voor een case kun je hier kijken, ook voor wijzerplaten. Kasten/wijzers hebben ze ook gewoon op eBay, Amazon, Alie etc.

Ik heb zelf ook eens een horloge in elkaar (laten) zetten. Vond dat erg leuk en heb nog wel eens wat spijt dat ik hem niet meer heb. Hier staat het verkooptopic, dan zie je hoe dat eruit zag.

1 like

Dat heb ik ook al ondervonden…

Bedankt voor de tips in elk geval! :smiley:

1 like

Op alie staan best veel en van mooie kwaliteit. Ik heb zelf een aantal horloges gebouwd met onderdelen van Miuksi store obv een 2824.

1 like

Dan moet je hier zijn. Ickler

1 like

Ik heb nog een lege kast, was van de Schoonhoven cursus. Ik kan vanavond even kijken of ik die kan vinden.

Zat ook een wijzerplaat en wijzers bij…

1 like

Dat ziet er wel uit als topkwaliteit… Ik merk vaak dat de kasten erg groot zijn. Ik hou de maten het liefst tussen 36mm-40mm…

Ze hebben hem ook in 37mm.

1 like