Het eta uurwerk van mijn Tw steel loopt te snel. Hij heeft een afwijking van ongeveer 2 tot 3 minuten in de week. Het horloge heeft een tijd stil gelegen.
Als ik dit horloge een servicebeurt laat geven kijken ze dan ook hoe het loopt of moet ik dat er specifiek bij zeggen???
Gewoon het mankement vermelden bij je horlogemaker, ik weet zeker dat hij je kan helpen. Het reguleren is vanzelfsprekend.
cube Schreef:
Het eta uurwerk van mijn Tw steel loopt te snel.
Hij heeft een afwijking van ongeveer 2 tot 3
minuten in de week. Het horloge heeft een tijd
stil gelegen.
Als ik dit horloge een servicebeurt laat geven
kijken ze dan ook hoe het loopt of moet ik dat er
specifiek bij zeggen???
Er even bij zeggen. Maar het horloge loopt waarschijnlijk redelijk in de buurt van z’n specificaties. Het hangt af van welke kwaliteit het uurwerk is. De specificatie van de standaard versie is een maximale afwijking van 30 seconden per dag; de elaboré 20 seconden en de top 15 seconden. De top versie, in principe dezelfde uitvoering als de COSC, wordt relatief zelden gebruikt. Maar een horlogemaker kan natuurlijk altijd beter proberen.
De COSC gaat uit van min -4 en max.+6 s/d gemeten in 6 posities en bij verschillende temp. Er zijn merken waarbij het horloge na een full service zeker niet de deur uit gaat als hij 8 s/d voor loopt.
Gert Schreef:
De COSC gaat uit van min -4 en max.+6 s/d gemeten
in 6 posities en bij verschillende temp. Er zijn
merken waarbij het horloge na een full service
zeker niet de deur uit gaat als hij 8 s/d voor
loopt.
Denk je dat TW steel COSC uitvoeringen gebruikt en/of zijn 2824’s op COSC waarden afregelt? Ik wilde alleen maar zeggen, maak je niet te sappel als je horloge wat afwijkt. Dat hoort bij een mechanisch horloge.
Is wel irri om iedere week je horloge gelijk te moeten zetten.
Dat klopt Cube, gemiddeld 21 seconden per dag te snel lopen is best veel voor een eta 2824-2. Ik heb ook een horloge met een eta 2824-2, deze werdt onlangs afgeregeld en loopt nu +7 seconden per dag te snel.