Eta 2892-a2

En doet hij het nu veel slechter met dat balanswiel? :sunglasses:

Dit is een versie van 2017.
Nu bij de nieuwe is het afwachten wat er geplaatst zal worden,eta of selita.

Doe even flauw.

Volgens mij is Steinhart eigenlijk al vaker ‘sloppy’ met movements verkopen als “premium/top movements” waarmee ze elabore-grade bedoelen en niet top-grade.

Ongeacht wat het is, een ETA 2892 of Sellite SW300 zijn gewoon harstikke prima uurwerken. Elaboré ook.

Ben het met je eens dat als Steinhart na moet komen wat ze beloven…

Nee dat zeg ik niet,maar als ze iets verkopen als top versie moet het dat ook zijn.
Daarom dat ik deze ook gekocht heb.

Foto van de website van 18 April 2017:

Zegt Top, linker foto toont Elaboré.

En nu ?

waar vind jij dat toch allemaal terug,kan je deze foto doormailen naar mij zodat ik hiermee mijn beklag kan doen bij Steinhart.
Betwijfel wel of ze gaan reageren maar kan eens moeillijk doen he.

Inderdaad, dit balanswiel is in deze aanbieding wel te zien. Ik kom er door dit draadje achter dat mijn Hamilton Intra-Matic dan ook geen top of chronometer versie heeft, maar ook een “gewone”:

In het Web Archive:

https://web.archive.org/web/20170418065319/https://www.steinhartwatches.de/de/taucheruhren/ocean-one-premium-blau.html

1 like

Wat zou je willen, of hoop je, dat Steinhart hier mee doet, 3 jaar na aanschaf?

2 likes

heb ze een mail gestuurd met de nodige bewijzen en fotos,we zien wel wat ze gaan doen.
Ik denk dat ze zelfs niet gaan reageren.
Maar feitelijk is het oplichting.

Maar wat wil JIJ dat ze gaan doen? Waarmee zou jij tevreden zijn?

1 like

als ze zeggen stuur maar op we passen het movement aan zoals geadverteerd,picobello dan.
Maar ze zullen wel zeggen je bent te laat hiermee en kous af.

Mercikes,heb die advertentie van hun site meegestuurd in de mail.

Droom lekker verder…

En het is natuurlijk ook zo dat je de top versie beter kan regelen,die heeft 5 mogelijkheden,en de afwijking per dag is iets beter dan de elabore

Ik denk dat het wel handig was geweest om dat te laten we weten aan Steinhart; “we zien wel wat ze gaan doen” levert zelden het gewenste effect op, denk ik.

Ik proef wat emotie, in de manier waarop je schrijft. Begrijp me niet verkeerd, als je iets koopt en je krijgt iets anders geleverd ben ik met je eens dat het niet correct is, maar aangezien je iets van Steinhart wilt, zou ik het zo neutraal, duidelijk en concreet doen.

Nogmaals, verkeerd uurwerk zou niet mogen. Maar draai het om. Jij bent Steinhart, wat zou je zeggen? Wie zegt dat jij niet zelf een minder uurwerk er in hebt gezet? En waarom kom je drie jaar later hiermee? Als top grade zo belangrijk voor je was zoals je zelf aangeeft, waarom heb je dit dan niet bij aanschaf geverifieerd?

Ik hoop dat ze met een passende oplossing komen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat er in dit geval een verschil zou kunnen zijn tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

1 like

Dit horloge heb ik 2 hands gekocht en was geadverteerd met het top movement daarom dat ik het gekocht heb.

Zelfs op de papieren staat top erop,heb verkoper gekontakteerd maar die weet van niks zegt hij,en weigert nu verder te antwoorden.

Als ik een tweedehands horloge koop probeer ik zo goed mogelijk te achterhalen of het om een “echt” of “correct” horloge gaat. Een van de dingen waar ik naar kijk is het uurwerk. Het gaat tenslotte niet om een pakje boter.

Wie zegt dat de verkoper niet het uurwerk heeft veranderd?

Nogmaals, lullig voor jou dat je met het verkeerde uurwerk zit, dat meen ik oprecht. Ik zou het ook zo voelen. Maar ik denk wel dat er een klein beetje eigen verantwoordelijkheid komt kijken bij aanschaf van een tweedehands horloge, net als dat van elk tweedehands artikel overigens.

1 like