Hey,
Ik kwam vandaag dit
artikel tegen. Ik vond het wel een goede, duidelijke, opsomming van alle mogelijke ETA alternatieven, met de voor en nadelen per alternatief.
Dus ik dacht, laat ik hem even delen!
Hey,
Ik kwam vandaag dit
artikel tegen. Ik vond het wel een goede, duidelijke, opsomming van alle mogelijke ETA alternatieven, met de voor en nadelen per alternatief.
Dus ik dacht, laat ik hem even delen!
nu zie ik dat het uurwerk in m’n toekomstige TWCO (Miyota 9015) schaars is, prima…maar wat is de definitie van schaars?
als die definities ook nog even naar voren komen 
en verder: wat is nou eigenlijk de huidige status van ETA inzake de uitlevering enz.
ik weet dat er destijds sprake van was…maar hoe zit 't nu in elkaar?
Dit artikel is van gisteren. Ik krijg dus het idee dat ETA nu echt de daad bij het woord aan het voegen is, en de hoeveelheid uurwerken dat het verkoopt buiten de swatch group ernstig aan het beperken is.
Interessant stukje.
dank voor het artikel
ETA alleen voor de Swatch Group beperken is een duidelijke strategie. Lijkt me tevens een uitlezen kans voor conculega’s om hun aandeel in horlogeland te vergroten.
Dit artikel geeft, voor veel horlogefabrikanten, stof tot nadenken.
Bedankt voor het delen.
Nico B)-
Interesant stuk, ook leuk om te lezen dat de Chinese fabrikanten de kwaliteit verbeteren.
Bedankt voor het delen.
Mvrgr, Andre
altijd jammer gevonden dat ETA minder aan derden zou leveren.
er staat in t artikel dat een gedeelte van de onderdelen onderlig uitwisselbaar zijn. ben wel benieuwd in hoeverre/welke onderdelen precies.
altijd jammer gevonden dat ETA minder aan derden
zou leveren.er staat in t artikel dat een gedeelte van de
onderdelen onderlig uitwisselbaar zijn. ben wel
benieuwd in hoeverre/welke onderdelen precies.
Hangt er denk ik van af in welke mate het een exacte kopie is. Als het echt een goede kopie is zou in principe alles uitwisselbaar zijn. Wat ik me wel afvraag is of er nog wel onderdelen voor reparaties buiten de swatch group geleverd gaan worden… anders wordt je eta uurwerk straks gerepareerd met chinese kloon onderdelen :s
marnix.moed Schreef:
altijd jammer gevonden dat ETA minder aan
derden
zou leveren.er staat in t artikel dat een gedeelte van de
onderdelen onderlig uitwisselbaar zijn. ben wel
benieuwd in hoeverre/welke onderdelen precies.Hangt er denk ik van af in welke mate het een
exacte kopie is. Als het echt een goede kopie is
zou in principe alles uitwisselbaar zijn.
dan begrijp ik. maar vraag me af welke fabrikanten dan een zo precies mogelijke kopie hebben.
Wat ik
me wel afvraag is of er nog wel onderdelen voor
reparaties buiten de swatch group geleverd gaan
worden… anders wordt je eta uurwerk straks
gerepareerd met chinese kloon onderdelen :s
precies wat ik ook dacht. vermoed dat onderdelen ook wel moeilijk zal worden. voor reparaties willen ze natuurlijk dat t naar de dealer moet.
In de ArmbandUhren 6/2012 staat een aardig artikel over het Unitas 6497/8 uurwerk.
Daar wordt het origineel ook vergeleken met Chinese kopieën.
De Chinezen gebruiken kleinere schroeven dan de Zwitsers, waardoor:
Kurioserweise lassen sich so aus “Chinesischen” Werken mit Leichtigkeit “Schweizer” Werke herstellen, aber nicht umgekehrt.
Dus als je de volgende keer een Zwitserse Unitas koopt…
In de ArmbandUhren 6/2012 staat een aardig artikel
over het Unitas 6497/8 uurwerk.
Daar wordt het origineel ook vergeleken met
Chinese kopieën.De Chinezen gebruiken kleinere schroeven dan de
Zwitsers, waardoor:Kurioserweise lassen sich so aus "Chinesischen"
Werken mit Leichtigkeit “Schweizer” Werke
herstellen, aber nicht umgekehrt.Dus als je de volgende keer een Zwitserse Unitas
koopt…
over de grens lullen lukt me niet zo geweldig goed, wie levert de vertaling van bovenstaande text?
over de grens lullen lukt me niet zo geweldig
goed, wie levert de vertaling van bovenstaande
text?
Mijn tuin grenst aan Duitsland, dus ik denk daar niet (meer) bij na 
Vreemd genoeg, kan met dus van “Chinezen” met gemak “Zwitsers” maken, maar niet andersom.
leuk detail is, als ik het goed lees, dat Swatchgroup niet aan derden levert, maar wel aan ‘brokers’. Via deze handelaren komen de uurwerken dan voor een veel hogere prijs toch bij derden terecht?
Leuke handel :S