ETA of MT

Nu de Tudor Black Bay een inhouse movement heeft gekregen, vraag ik me af welk binnenwerk jullie verkiezen indien je een Black Bay zou aankopen?

Kies je voor de ETA-versie of verkies je de MT5612-versie?

Persoonlijk zou ik voor de MT-versie gaan maar een kennis van me heeft het dan meer voor de ETA’s

Graag jullie mening en reden

ETA ja.
MT ?
En Tudor zou ik sowieso niet kopen :slight_smile:

Neem nou die Pegalus of hoe dat ding heet, daar ben je toch binnen een week klaar mee ?

En waarom? Omdat het geen Seadweller is.
Waar ik overigens na een halfuur ook al klaar mee was :smile:

Grt.

Ik zou zelf voor de Eta’s gaan. Niet echt een speciale reden maar net als met Nomos zou ik eerder kijken naar een pre-manufactuur model. (bijc Orion met standaard peseux 7001 ipv hun nieuwe, duurdere in-house) Oude, vertrouwde en bewezen werkpaarden, makkelijk en relatief goedkoop te ondehouden. Zie bij ‘nieuwe’ manufactuur’ niet zo snel de meerwaarde in. Bij ‘oude’ manufactuur ander verhaal, want bewezen kwaliteit. ,(PP, JLC,ROLEX,etc)

3 likes

Ik ga zonder twijfel voor de ETA en wel vanwege de caseback. Op de manufacture is die (om voor mij onduidelijke redenen) een stuk dikker. Daarnaast wordt ik niet echt heel warm van een manufacture automatisch ongecompliceerd uurwerk (tenzij Rolex :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Hier een foto van de Pelagos met dikke buik. Van de BlackBay kon ik er zo snel geen vinden. Het kan zijn dat het nieuwe uurwerk dikker is, ik weet het niet. Dat de ETA’s niet per se bij Rolex geserviced hoeven vind ik ook een Pre.

En dan de zwarte BlackBay ETA,… Die is maar een jaartje gemaakt…ik hou em nog maar even!

1 like

Dit uurwerk zal ontwikkeld zijn door Rolex. Misschien een beetje bepaalde dingetjes uitproberen en dan, indien het goed functioneert, toepassen in de 3137? :question:

1 like

No probs :thumbsup:
Grt.

Alweer wat bijgeleerd. Thx

Was me eigen bij de blauwe helemaal niet opgevallen. Waarschijnlijk omdat ik té afgeleid was door de tint…

Dit zou zooo sexy zijn geweest. Moet je em alleen tijdens de schemering dragen…

On topic, ik zou ook voor de ETA gaan. In de meeste gevallen bij andere horloges als hoofd argument het makkelijk laten servicen. Maar vind het in dit geval ook wel bij Tudor passen. Het waren immers Rolexen met een ETAtje erin.

En nu ik dit van Windhund lees dat de Pelagos op de Seadweller wilt gaan lijkten met dat dikke achterdeksel… Nee, veel liever de ouwe. Dan maar “genoegen moeten nemen” met een zwarte.

1 like

Ha Marnix! Je moet hem wel gaan passen, die blauwe hoor! Misschien is het voor jou wel een non-issue. Ik sprak iemand die aangaf dat ie mijn “oude” prima kon hebben, maar bij wie de manufacture vreselijk op de pols lag.

1 like

Die onderste foto maakt de Pelagos echt 100x mooier :slight_smile:

1 like

Ik bedoelde dat ik em irl heb gezien. Maar was nogal afgeleid Door de kleur. Dat was een big issue.
Bovendien was de band niet op maat, dus weet niet hoe ie echt zou vallen.

ETA!
In house movement is 1,6 mm dikker

2 likes

Oh ja, de ETA is ook COSC. Dus beide zijn chronometer.

Tot de eerste service beurt, of worden de uurwerken opnieuw volgens de COSC normering getest ?

Ik neem aan dat als je het door Tudor laat servicen dat ze wel vlg COSC laat testen.

Dan zou daar ook weer een nieuw rapport van opgemaakt moeten worden COSC is toch een onafhankelijke test ? Wat kost je zoiets dan weer ?

Volgens mij is die eta niet cosc. Er staat niets v op t horloge. Wat niet wil zeggen dat t geen prima afgesteld uurwerkje is.

Weet ik eigenlijk niet of ie weer naar de keuring gaat v cosc.