Hallo allemaal,
4 dagen bij ETA (Grenchen) zitten erop. Op de volgende chronografen gewerkt 7750-7751-7752-7753, en 2894-2.
Ziehier een paar beelden.
Ik was vooral onder de indruk van het modulaire calibre 2894. Prachtige werking, helaas niet uiteen te halen zonder de speciale (blauwe) tool van ETA die niet te koop is (en ik ook niet heb kunnen “bemachtigen”). De Chrono-module moet opgestuurd worden naar ETA indien er iets mis mee is. Wij hebben hem wel helemaal gestript (de 2894).
Ik kan de cursus warm aanbevelen aan alle liefhebbers van Chronografen. Zelf had ik geen voorkennis van chrono’s op een 7733 na.
Cursus kost zo’n 350€ (cursus-materiaal en middagmaal inbegrepen). Op de website van ETA staan de data (onder courses) indien iemand geïntereseerd.
Tevens met wat aandringen hebben we een bezoek gebracht aan ETA fabriek 1 en 2 (taillage, décolletage, estampage), kortom waar het gros van de stukken gemaakt wordt voor Swatch, Omega…etc. Maar helaas geen fototoestellen mogen meenemen.
Laat maar iets weten als er vragen zijn, ik ken ze daar vrij goed (dit is mijn twee jaar bij ETA) dus ik kan jullie vast introduceren bij de juiste personen.
Met vriendelijke groeten uit (wat overblijft van) België,
Franck