Etalage horloge standaard

Enige tijd terug heb ik via Amazon een bergje van die kunststof stand aardjes besteld, zodat ik een horloge kan plaatsen en fotograferen (zie foto). Naast dat ik die dingen akelig lelijk vind, zijn ze ook nog eens een hel om te gebruiken. Ze zijn veel te sterk waardoor je kans loopt om het klokje te beschadigen.

Afgelopen zondag heb ik een klokje gekocht en vroeg ik de verkoper of ik wellicht de etalage standaard van de Seiko mee kon krijgen (of op wat voor een manier kan bemachtigen) voor dit specifieke doel. Helaas kon hij deze niet meegeven, wat ik me voor kan stellen.

Hierna heb ik de stoute schoenen aan getrokken en heb ik een berichtje gestuurd naar Seiko Nederland. Helaas hadden die een boodschap van eenzelfde strekking en verwezen zij mij door naar de winkelier.

Zijn er hier mensen die eenzelfde vraag hebben gesteld en een goede oplossing hebben gevonden?

Alvast dank voor jullie feedback.

10 likes

Dit is toch gewoon een Alie standaardje

2 likes

inderdaad, 6 voor 2 euro of iets en gratis bezorgd, en soms breekt er eentje, who cares…

3 likes

Dat is correct. Daarom zoek ik iets anders wat beter en mooier is, zoals de standaardjes die je bij de juwelier ziet.

Ik niet. Het zijn ondingen dus ik heb ze meteen weer weg gesmeten.

ik heb ze zelf gemaakt,
een stukje pvc plaat, breedte van het horloge uit snijden (zagen)
en met een hete luchtpistool het in vorm brengen :+1:
gaat vanzelf

4 likes

Check! Is dat een beetje een soepele/flexibele oplossing geworden? Heb je toevallig een foto van jouw creatie?

1 like

heb er snel wat gemaakt,

je kan ze natuurlijk zelf een vorm geven zoals jezelf wil :ok_hand:

8 likes

Kijk eens op vinted of iets dergelijks. Ik heb er standaards van meerdere merken op gevonden.

1 like

Knap hoor, ziet er super degelijk uit, prachtig gemaakt.

1 like

Marktplaats, ebay, google… Niet heel ingewikkeld dit

Enkele jaren geleden enkele van deze Watchpods gekocht. Perfect.

1 like

Lege wc rolletjes plaatsen op een keukenhanddoek. Stijlvol en goedkoop!

3 likes

In maart ga ik op vakantie en ken daar iemand met diverse zaken, vroeg aan hem om de originele Seiko standaard. Heb je in 2 maten, een lage en een hoge. Geen probleem krijg de originele standaard, ben gewoon een mazzelaar. Heb eerder van hem ook een originele standaard van Breitling gekregen, dus gewoon mazzel.
Maar joh met zo’n Ali standaard kan je toch ook uit de voeten en kosten een drol, zou je dus niet druk maken. Gaat tenslotte om het horloge :wink:

1 like

Zelf gemaakt in hout :ok_hand:

8 likes

Oh wow. Ik ga ook eens in onze houtzagerij snuffelen. :star_struck:

2 likes

Misschien is dit wat voor je?

Seiko horlogestandaard hoog op Vinted

1 like

@LN2023 Hier heb je een setje van drie. Helaas niet gratis. :wink:

Setje van drie Seiko standaardjes op Vinted.

1 like

Die zien er goed uit man. Goed werk.

1 like

Goed advies, daar duik ik ook in!