Mijn schoonvader gaat eind april verhuizen. Gister heeft mijn vrouw haar vader mee geholpen met spullen inpakken, opruimen en weggooien. Hij had dit horloge (gekregen van zijn schoonvader) nog liggen.
Mijn vrouw heeft het meegenomen en… voila een topic
Ik heb gisteravond rond de klok van tien de kroon een slinger gegeven (het is een hand winder) , en hij loopt nog steeds. Mooi.
Ik ben even aan het googelen geweest en de enige plek die ik kon vinden waar dit horloge getoond werd was een verlopen catawiki kavel. Daar werd dit horloge een Eterna Calatrava genoemd, vandaar de titel.
Edit: titel aangepast; calatrava is onzin
Het is een jubileum horloge dat door de werkgever is geschonken in 1964 (25 jarig jubileum).
Ik heb hem niet open gemaakt om een foto van het uurwerk te maken. Ik zie ook geen duidelijk plek waar ik de kast open zou moeten maken, alhoewel Ik vermoed dat het met een schoolmeisje edit: schilmesje zo gepiept is.
Zijn er hier mensen die dit horloge herkennen en mij er iets meer over kunnen vertellen?
Welk uurwerk?
Goud of verguld?
Waarde?
Overige geschiedenis van dit soort Eterna’s.
Kosten volledige servicebeurt?
Ik wil dit horloge een service geven zodat ik hem af en toe kan dragen. Het wordt zoals u zult begrijpen niet verkocht. Ik vind het idee dat dit van opa, op schoonzoon, op schoonzoon over is gegaan wel erg cool.
Dus als iemand nog een goede Eterna horlogemaker weet, dan hoor ik het graag.
Standaard 25 jarig jubileum kado bij Unilever, 18k gouden kast, plenty in omloop dus.
Toen mijn vader hem in de jaren 80 kreeg was het een quartz geworden, want “tja zo’n ouderwets mechanisch ding kun je niet mee komen aanzetten bij loyaal personeel…”
Niks Calatrava, wel een Prachtige platte gouden dresswatch